Szinte elolvadt a koronavírus elleni vakcinájával berobbant Moderna eredménye a járvány múltával. A gyógyszergyártó az idei első negyedévben mindössze 167 millió dollár bevételt ért el, ami 91 százalékkal múlja alul a tavalyi azonos időszak teljesítményét.
Bár a piac eleve sem volt optimista, így a nem egészen
100 millió dollárra helyezett léc fölött sikeresen átbillent a vállalat,
amely a tavalyi év egészében még 6,7 milliárd dollárnyi koronavírus-vakcinát tudott eladni.
Mivel a kiadások a bevételnél jóval szerényebb mértékben, csupán 36 százalékkal csökkentek, a vállalat nem tudott nyereséget felmutatni az idei első negyedévben. Ám az egy részvényre jutó 3,07 dolláros veszteség még mindig kedvezőbb, mint a borúlátó elemzők által várt 3,58 dolláros mínusz. Egy évvel ezelőtt még részvényenként 19 cent profitot tudtak felmutatni negyedéves szinten.
A gyenge évkezdés ellenére is megerősítette a vállalat az idei évi árbevételre vonatkozó 4 milliárd dolláros előrejelzését.
Amit a Covid és a respiratorikus szinciciális vírus (RSV) elleni oltásokra alapoz. Ez utóbbi forgalmazására május 12-én kaphat engedélyt az Egyesült Államokban. Emellett már jövőre piacra akarja dobni a következő generációs, koronavírus és influenza elleni kombinált vakcináját is. A vállalat terve, hogy 2026-ra nullszaldóssá váljon a működése.
Az első negyedévi 167 millió dolláros bevételből 100 millió dollárt az Egyesült Államokban termelt ki a vállalat, míg 67 millió dollár a nemzetközi piacokról érkezett, elsősorban Latin-Amerikából.
Jelenleg 45 terméket fejleszt a Moderna, melyek közül több tesztelése is a késői klinikai fázisnál tart.
A vállalat nemrégiben partnerséget kötött az OpenAI céggel. A folyamatok 60-70 százalékában alkalmaznak mesterséges intelligenciát.