Már közel az aszfaltozás, javában zajlanak a régió egyik legnagyobb infrastrukturális és ipari beruházásának munkálatai. Az 5-ös főút bővítése kulcsfontosságú a leendő szegedi BYD-gyár megközelíthetősége szempontjából, és a fejlesztés látványos tempóban halad. Eközben a kínai autóóriás rohamtempóban építi fel új gyáregységét, amely már most is számos munkalehetőséget kínál – méghozzá versenyképes napi bérezéssel – írta a Delmagyar.
Az 5-ös főút mentén márciusban megtörtént a növényzet ritkítása, majd a Móra Ferenc Múzeum régészei kezdtek feltárásba, mivel a négysávosra bővítendő szakasz egy ismert régészeti lelőhelyet is érint. Az ásatások során avar kori sírokat és vastárgyakat találtak.
A kutatások lezárulta után megkezdődhetett az útépítés érdemi része, amely most az aszfaltozás előkészítésénél tart.
A kivitelezés február 25-én indult, a projekt része az M43-as autópálya és az 5-ös főút csomópontjának átépítése is, beleértve új lehajtók, összekötő ágak és a majdani vasúti terminálhoz vezető út kialakítását.
A fejlesztés nemcsak a BYD-gyár kiszolgálását célozza, hanem a térség közlekedési infrastruktúráját is hosszú távon javítja.
Az üzem építése ezzel párhuzamosan zajlik, méghozzá elképesztő ütemben. Az elmúlt hónapokban látványos előrelépés történt, és a vállalat szinte folyamatosan keres új munkavállalókat. Egyes online toborzócsoportokban naponta jelennek meg hirdetések, különösen 18 és 25 év közötti fiatalok számára.
Napi 10 órás munkára 15–20 főt vesznek fel rendszeresen. A napi bér az elvégzett munkától függően 18 és 22 ezer forint között mozog: míg az általános segédmunka 18 ezer forintos napidíjat jelent, az autós segédmunkások már 22 ezer forintot kereshetnek naponta.
De a lehetőségek nem merülnek ki a fizikai munkánál. A BYD műszaki és szakmai területekre is keres szakembereket – mérnökök, fényezők, lakatosok, minőségellenőrök és karbantartók számára is nyitottak pozíciók. Ez jól mutatja, hogy az autógyár már az építés fázisában is komoly kapacitásokkal számol, és hosszú távra tervez a térségben.
BYD: brutál vámokkal is veszik a kínai autókat Európában
Történelmi csúcson a kínai hibridek a vén kontinensen. Az elektromos autók piacán pedig a bivalyerős BYD vezetésével ledolgozták az extra vámok kivetését követő visszaesést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.