A nemzetközi szakma érdeklődését is felkeltette a Kalocsa–Paks Duna-híd építési projektje. A Bridge design & engineering nevű nemzetközi szakmai lap nyomtatott magazinja a címlapján közölte a Magyar Építők fotósa, Erdei Mihály fotóját a híd egy korábbi építési fázisáról. A londoni központú lap ugyanakkor egy terjedelmes cikket is szánt a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében zajló fejlesztésre: a magazinban a közép-európai körkép egyik állomásaként három oldalon írnak a projektről – számolt be róla a Magyar Építők.
Mit kell tudni az új Duna-hídról?
Az új Duna-híd kivitelezésnek köszönhetően Kalocsa és az M6 autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő hozzávetőlegesen 15 percre csökken.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházásában, valamint a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében megvalósuló híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat fejlesztésének
összértéke nettó 92 milliárd forint.
A kivitelező az új híd alépítményei (beleértve az alapozást is) és szerkezetei készítése során
- közel 28 ezer köbméter betont épített be,
- az összeszerelt acélszerkezet súlya pedig meghaladja az 5 ezer tonnát.
- Emellett 418 kilométer hosszúságban szereltek be feszítő kábeleket,
- a folyószabályozási műtárgyakba és pillérvédelembe pedig 82 300 tonna vízépítési kő került.