Az első negyedév gyengén sikerült a Volkswagennél, de Európa vezető autógyártója megerősítette a teljes évre vonatkozó árbevételi céljait és főbb marzsait. 

Volkswagen invests billions in Brazil02 February 2024, Brazil, Sao Paulo: A vehicle fitter works at the Volkswagen car factory in Sao Bernardo do Campo, Sao Paulo. Photo: Allison Sales/dpa (Photo by Allison Sales/picture alliance via Getty Images)
Még csak most pörgeti fel magát a Volkswagen / Fotó: Getty Images

Arno Antlitz pénzügyi vezérigazgatót a Reuters idézte, szerinte számítani lehetett rá, hogy lassan indul be a 2024-es év a Volkswagen háza táján. A márciusban megugró megrendelésszámok azonban fordulatot hozhatnak, amelynek számszerűsíthető hatásai a második negyedéves beszámolóban minden bizonnyal megmutatkoznak majd. 

Utána pedig az év hátralévő részében végig magas fordulatszámon pöröghet a Volkswagen, ha másért nem, hát azért, mert a VW csoport valamennyi márkájánál összesen 30 új modellt vezetnek be. 

A VW a múlt héten arról értesítette befektetőit, hogy az évtized végéig stabilan megtarthatja a piaci részesedését, annak ellenére, hogy milyen komoly árháború alakult ki az elektromos járművek piacán. A rendelések az EV-szegmensben elég biztatók, az első negyedéves állomány kétszerese már a 2023-as év első három hónapjának. Ezt az éves prognózis nem tükrözi, az a teljes konszern szintjén legfeljebb 5 százalékos árbevétel növekedéssel számol. 

A teljes évi üzemi eredményhányad 7–7,5 százalék közt alakulhat. 

Az év első három hónapjában az üzemi profit (EBIT) 4,6 milliárd euró lett, összhangban az LSEG konszenzussal, de 20 százalékkal a 2023-as érték alatt. Az időszak árbevétele 1 százalékkal 75,5 milliárd euróra csökkent, itt alacsonyabbra: 74,2 milliárd euróra számítottak az elemzők. A járműeladások volumene 2 százalékkal maradt el a bázistól, összesen 2,1 millió darab gépkocsit sikerült értékesíteni. 

A befektetők a pozitív jövőkép ellenére kedden inkább adják a VW-papírokat, amelynek árfolyama 2 százalékkal csökkent.