A Procter & Gamble negyedéves nyeresége felülmúlta a várakozásokat, a forgalom alakulása viszont kisebb csalódást keltett.

Procter & Gamble - Products
Fotó: AFP

Az egyebek mellett az Ariel, a Gillette vagy a Jar márkák képviselőjeként ismert FMCG gyártó multi 3,75 milliárd dollár adózott nyereséget ért el 2024 első három hónapjában. A bázisidőszak 3,4 milliárd dollár haszonnal zárult, a most közölt nyereségadat egyébként 7 százalékkal múlta felül a FactSet-konszenzust.

Az értékesítés nettó árbevétele 0,6 százalékkal 20,2 milliárd dollárra nőtt, kissé elmaradva a várttól, a magyarázat szerint részben a devizaárfolyamok negatív hatása miatt.

Jó hír a részvényeseknek, hogy a P&G menedzsment 8-9 százalékról 10-11 százalékra módosította az idei profitnövekedési terveket. Mindezt úgy, hogy a termékértékesítés 2-4 százalékkal nő majd csupán. Idén a Procter-papírok 7,3 százalékkal drágultak.