A mikrovállalkozások felé kell nyitniuk a bankoknak a kelet-közép-európai térségben, ha tovább szeretnének növekedni – derül ki egy tanulmányból. Az áttörés azért következhet be, mert a mikrovállalati szegmens egyre érettebbé, változatosabbá és értékesebbé válik a régióban. A mikrovállalatok a nagyobb cégektől eltérően viselkednek, ezért a bankoknak is fel kell készülniük a velük való komolyabb együttműködésre. Érdemes lehet bizonyos szektorokra külön termékportfóliókat kialakítani, ezek közül az egyik legfontosabb az egészségügy. Sok olyan iparág is lehet, amelyeknél költségtakarékosabb, ha a bankok nem speciálódnak külön termékekkel. A keresztértékesítési lehetőségek jobb kihasználásából profitálhatnak a bankok, amikor például a mikrovállalatok tulajdonosainak magán- és üzleti igényeit is kiszolgálják.
9. oldal