A probiotikus joghurtok sikerének titka az, hogy a vásárlókban tudatosult: egészségmegőrző hatásukat rendszeres fogyasztással lehet elérni – véli Strasser-Kátai Bernadett, a Mona Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és résztulajdonosa. A Mona termékeinél azt tükrözik a kiszerelések: a 100-125 milliliteres forma a napi szükséges fogyasztáshoz, míg a nagyobb, 250-500 milliliteres termékek a kedvezőbb ár-érték arányhoz igazodnak.
Strasser-Kátai Bernadett elmondta: jóllehet a probiotikus joghurtok ára 27 százalékkal haladja meg a hagyományos joghurttermékek átlagárát, ez a kategória mégis az átlagnál jóval nagyobb fejlődést produkált az elmúlt időszakban. A Mona Hungary ügyvezető igazgatója hozzátette: az osztrák MÖM Ag. termékeit forgalmazó cég számíthat azokra, akik az egészséges táplálkozás elkötelezettjei, akik szeretnének egészségesen élni, és ismerik a probiotikus termékek jótékony hatását.
Nemcsak a gyártói brandek, hanem a kereskedelmi márkák esetében is komoly előnyt jelent ez a tudatosság, hiszen a kereskedők is kommunikálják ezeknek a termékeknek az előnyeit. Jellemző azonban, hogy amíg a saját márkás áruk aránya az élelmiszer-kategóriában már 23 százalék körül mozog, a joghurtok esetében mindössze 10 százalék. Erre magyarázat lehet, hogy ez a termék megkülönböztethetőbb, egyedibb, így piacra vezetése is nagyobb munka. A válság sem feltétlenül hatott negatívan ebben a piaci szegmensben, hiszen növekedett az otthoni fogyasztás, így az otthoni étkezésre, főzésre szánt tejtermékek, így a joghurtok iránt is megnőtt a kereslet – osztotta meg tapasztalatait Strasser-Kátai Bernadett.
A joghurtokért tehát még az árérzékeny magyar vásárlók is hajlandók több pénzt adni, igaz, ehhez hozzájárult, hogy a gyártók a 2002-től bevezetett termékeknél mára megtalálták az elfogadható ár-érték arányt – véli az ügyvezető igazgató. Hozzátette: Nyugat-Európához képest még így is van fejlődési lehetőség: míg Németországban például 12 liter az egy főre jutó éves fogyasztás a joghurtoknál, nálunk az elmúlt évek növekedése ellenére is még csak hét liter.
A probiotikumokon, illetve a jótékony baktériumok hatását felerősítő prebiotikumokon túl az évi 800 millió palack tejterméket gyártó MÖM Ag. teszteli más kedvező hatású ásványi anyagokat tartalmazó termékeit is. Ilyenek a szív- és érrendszeri betegségek elleni küzdelemben fontos szerepet játszó omega3 zsírsavak, vagy a csontritkulás megelőzésére ajánlott kalcium vagy a C-vitamin. Strasser-Kátai Bernadett ugyanakkor hozzátette: az osztrák más fogyasztói bázis, mint a magyar. Az itteni igényekhez igazodva a cukorbetegek, illetve laktózérzékenyek különleges igényeit figyelembe vevő termékek megjelenését tervezik. Ehhez a termékeit közel 35 országban forgalmazó, hazájában piacvezető osztrák anyacég biztosít kutatói bázist – mondta el Strasser-Kátai Bernadett, hozzátéve, nemcsak a kutatás fázisában, de a gyártásnál is minden terméket szigorúan ellenőriznek.
A termékinnováció azonban új irányt is vehet: a Mona Hungary ügyvezetője szerint érdemes lehet meglovagolni a „retro”-divatot is, ez a tejtermékek esetében az aludttej előretörését hozhatja el reményeik szerint. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.