A május végével záruló első negyedévben a szigetországban 1,5 százalékkal estek vissza az eladások éves rátán, ugyanakkor a csoportszintű értékesítés 2,2 százalékkal emelkedett. A vállalat meglátása szerint a gyengébb teljesítményt a magas üzemanyagárak és a vásárlók szűk pénztárcái indokolják.
A vállalat 30 százalékos részesedéssel uralja a hazai piacot, ugyanakkor januárban 20 év után először adott ki a profitcsökkenésre vonatkozó figyelmeztetést. A konszern áprilisban tette közzé átfogó átalakítási tervét a brit piac tekintetében; az egy milliárd fontos beruházással megvalósuló szerkezetváltás keretében bővítik az alkalmazottak számát és a kínálatot és modernizálják a hálózatot. A brit részleg helyzete kulcsfontosságú, hiszen a 2 700 üzletből álló hálózat a profit kétharmadát termeli ki. Philip Clarke, a Tesco vezérigazgatója a Guardian tudósítása szerint hangsúlyozta, hogy egyelőre az átalakítási költségvetésnek csak nagyon kis részét használták fel, a vásárlók visszajelzései pedig azt mutatják, hogy örömmel fogadták az üzletekben végrehajtott változásokat.
A tervezett 8 000 új alkalmazottból eddig 4 300 főt vett fel a vállalat, közülük ötszázan az elmúlt negyedévben csatlakoztak a céghez, az év eleje óta pedig száz üzletet modernizáltak. A Tesco meglátása szerint az üzletek túlzottan ipari jellegűek voltak, ezért most zöld színnel, fa bútorokkal igyekeznek barátságosabbá tenni azokat. Ugyanakkor a Kantar piackutató adatai szerint az egész élelmiszer szektor gyengélkedik, mivel a brit jövedelmek nem emelkednek, így továbbra is erős takarékosság a jellemző. A rossz hangulatban kuponos akciókkal igyekeznek meghódítani a vevőket az áruházak, az akciók a Tesco vezetése szerint sem segítettek sokat a szektor helyzetén.
A piac aggodalommal tekint az óriáscégre és attól tart, hogy megismétlődhet a januári profit figyelmeztetés, ugyanakkor a brit vállalat megerősítette, hogy a piaci várakozásoknak megfelelően teljesít és nem változtat az éves előrejelzésén.
A konszern Ázsiában 9,0 százalékkal emelte eladásait, az egy éve nyitva tartó üzletek és az új üzletek is javítottak a teljesítményen, Kínában azonban továbbra sem javult a helyzet. Európában a teljes értékesítés az üzemanyaghatást leszámítva 6,0 százalékkal emelkedett, a legalább egy éve működő üzletek 0,4 százalékot javítottak. A Tesco Lengyelországot, Szlovákiát és Írországot emelte ki a legjobban teljesítő államok között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.