BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A kuponos akciók sem segítettek - Hazai piacán szenved a Tesco

Az átszervezési terv ellenére tovább gyengélkedik a brit piacon a Tesco diszkontlánc.

A május végével záruló első negyedévben a szigetországban 1,5 százalékkal estek vissza az eladások éves rátán, ugyanakkor a csoportszintű értékesítés 2,2 százalékkal emelkedett. A vállalat meglátása szerint a gyengébb teljesítményt a magas üzemanyagárak és a vásárlók szűk pénztárcái indokolják.

A vállalat 30 százalékos részesedéssel uralja a hazai piacot, ugyanakkor januárban 20 év után először adott ki a profitcsökkenésre vonatkozó figyelmeztetést. A konszern áprilisban tette közzé átfogó átalakítási tervét a brit piac tekintetében; az egy milliárd fontos beruházással megvalósuló szerkezetváltás keretében bővítik az alkalmazottak számát és a kínálatot és modernizálják a hálózatot. A brit részleg helyzete kulcsfontosságú, hiszen a 2 700 üzletből álló hálózat a profit kétharmadát termeli ki. Philip Clarke, a Tesco vezérigazgatója a Guardian tudósítása szerint hangsúlyozta, hogy egyelőre az átalakítási költségvetésnek csak nagyon kis részét használták fel, a vásárlók visszajelzései pedig azt mutatják, hogy örömmel fogadták az üzletekben végrehajtott változásokat.

A tervezett 8 000 új alkalmazottból eddig 4 300 főt vett fel a vállalat, közülük ötszázan az elmúlt negyedévben csatlakoztak a céghez, az év eleje óta pedig száz üzletet modernizáltak. A Tesco meglátása szerint az üzletek túlzottan ipari jellegűek voltak, ezért most zöld színnel, fa bútorokkal igyekeznek barátságosabbá tenni azokat. Ugyanakkor a Kantar piackutató adatai szerint az egész élelmiszer szektor gyengélkedik, mivel a brit jövedelmek nem emelkednek, így továbbra is erős takarékosság a jellemző. A rossz hangulatban kuponos akciókkal igyekeznek meghódítani a vevőket az áruházak, az akciók a Tesco vezetése szerint sem segítettek sokat a szektor helyzetén.

A piac aggodalommal tekint az óriáscégre és attól tart, hogy megismétlődhet a januári profit figyelmeztetés, ugyanakkor a brit vállalat megerősítette, hogy a piaci várakozásoknak megfelelően teljesít és nem változtat az éves előrejelzésén.

A konszern Ázsiában 9,0 százalékkal emelte eladásait, az egy éve nyitva tartó üzletek és az új üzletek is javítottak a teljesítményen, Kínában azonban továbbra sem javult a helyzet. Európában a teljes értékesítés az üzemanyaghatást leszámítva 6,0 százalékkal emelkedett, a legalább egy éve működő üzletek 0,4 százalékot javítottak. A Tesco Lengyelországot, Szlovákiát és Írországot emelte ki a legjobban teljesítő államok között.


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.