„Az időarányos adatok is alátámasztják azt a korábbi előrejelzésünket, hogy az idén megkezdődik a lassú kilábalás a mély válságból, de azt a szakmai véleményt is, hogy ez egy lassú és törékeny folyamat lesz” – mondja Erdélyi Péter. Az alacsony értékesítési volumen a kereskedések és szervizek számára további anyagi problémákat okozhat, és ez az autószalonok/szervizek számának további csökkenését vonhatja maga után az esztendő második felében. Pedig a négy évvel ezelőtti közel 1200 szalon/szerviz komplexummal szemben ma nem egészen 750-ről beszélhetünk. Ezért a gépjárműimportőrök továbbra is kiemelkedően fontosnak tartják, hogy megálljon a márkaszervizek látogatottságának folyamatos csökkenése. Az MGE közleménye ezúttal a „feketejavítók” elleni harc mellett arra is kitér, hogy a márkaszervizek forgalmának stabilizálásához elengedhetetlen személyzetük folyamatos képzése „az ügyfél-elégedettség növelése céljából”.
A személyautó-márkakereskedők egy része egy füst alatt kishaszonjárműveket is forgalmaz, és ezek számára ez az értékesítési szegmens afféle mentőövként szolgál. Hat hónap alatt ugyanis 988-cal több, összesen 4788 jármű kelt el a kategóriában. Igaz, ebből 566 volt a jórészt személyautóként használatos pick-up, ami azért vonzó sokak számára, mert haszonjárműnek minősülve vissza lehet igényelni az áfát. Annak alapján, hogy a múlt hónapban már csak 7,1 százalékkal élénkült a kishaszonjármű-piac, az MGE visszafogottan prognosztizál: nagyjából a korábban előre jelzett 12 ezer darabos értékesítési szintet várja az év végéig.
Ami a (rendszámos) motorkerékpárokat illeti, az év elején várt 3200-zal szemben legfeljebb 2100-2200 találhat gazdára az idén, hiszen az első fél évben csupán 1164-et sikerült értékesíteni, és a motorkerékpár-kereskedelem fő szezonja éppen a második negyedév, úgyhogy a továbbiakban már a csodában sem igen bízhatnak a forgalmazók. Júniusban ugyanis 24,8 százalékkal kevesebb motort adtak el, mint egy évvel korábban. Az MGE szerint jelentősen javíthatná a motorkerékpár-piac helyzetét, ha B kategóriás személyautó-jogosítvánnyal is lehetne vezetni a 125 köbcentiméteres és maximum 11 kilowatt (15 lóerő) teljesítményű motorkerékpárokat, valamint ha kötelezővé tennék a robogók regisztrációját és rendszámmal való ellátását.
Kelendő a kamion
Noha júniusban már csak 73 százalékkal bővült a piac, a hathavi 1867 darabos összesítés azonban a nagyhaszonjármű-forgalom megkétszereződését mutatja. Ennek alapján az MGE a korábbi 3200 darabos értékesítési előrejelzését felfelé módosítja. Év végéig várhatóan 3700 körül alakul az utakra kerülő teherautók száma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.