Már 914 vasúti kocsi érkezett meg az egyiptomi vasúti társasághoz (ENR) abból a megrendelésből, amelyet a Transzmasholding (TMH) csoporthoz tartozó TMH International AG, valamint a Magyar Vagon Zrt. konzorciuma kötött még 2018-ban, írja az Iho

Egész Egyiptomban magyar vasúti kocsikon utaznak – már ezer legyártott darabnál jár a gigantikus projekt

Az 1350 vasúti személyszállító kocsi megépítéséről szóló üzlet értéke több mint egymilliárd euró, vagyis körülbelül 400 milliárd forint, ezzel 

a magyar ipar történetének egyik legnagyobb exportprojektjének számít.

A lap szerint Kamel Wazir egyiptomi közlekedési miniszter a napokban hivatalában fogadta Kovács Andrást, a kairói magyar külképviselet, illetve a gyártó cég vezetőjét. Wazir elmondta:

Az 1350-ből eddig 914 kocsi érkezett meg a megrendelőhöz. A felek a megbeszélésen tisztázták azt is, hogy a még le nem szállított kocsik mikor érkeznek meg Egyiptomba.

Az eredeti megállapodás szerint az öt különböző kivitelben készülő járműcsalád főbb részegységeit a Transzmasholding (TMH) tveri járműgyártó üzeme (TVZ) hozta volna létre, a kocsik egy részét is ott építenék meg, 678 kocsit pedig a kocsik egyik felét Tverben, másik felét pedig Magyarországon, a Dunakeszi Járműjavító Kft.-nél (DJJ) szerelnék készre.

Az első adag, még orosz gyártású kocsi 2019 októberében készült el, majd a 2020 első felében, részben Magyarországon is elvégzett különböző futópróbákat követően nyáron szállították a járműveket a célországba. Az első magyar előállítású kocsik építése 2020 őszén kezdődött meg Dunakesziben, 2021 februárjában hajózták át Egyiptomba. A háromszázadikat 2021 tavaszán vette át az ENR, a mennyiség egy részét már Magyarországon állították elő.

Az oroszok 2022. februári ukrajnai inváziója miatt az EU súlyos szankciókat rótt ki Oroszországra, melynek következtében a konzorcium tulajdonosi helyzete is jelentősen megváltozott az év júniusában. A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. megszerezte a TMH International AG tulajdonrészét a DJJ-t birtokló TMH Hungary Invest Zrt.-ben, ezzel a nemzetgazdaság szempontjából stratégiai jelentőségű vállalat teljes egészében magyar tulajdonba került, és azóta Ganz-MaVag Invest Zrt.-ként működik tovább. Ezenfelül a Transmashholding Hungary Kft.-ben is százszázalékos tulajdont szerzett, mely ezt követően Ganz-MaVag International Kft. néven folytatja tevékenységét.