BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mézélmény-kampány: zsongtak a vevők, míg a méhek pihentek

Sikeres a mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait akár örökbe is lehet fogadni. A résztvevők betekintést nyerhettek a mézkészítés teljes folyamatába.

A kampány keretében a több mint 30 éves tapasztalattal rendelkező hartai Frei István Soma méhészetéből nem csak simán mézet rendelhettek, de akár több kaptárt örökbe is fogadhattak, így a 2024-es szezonban aktív részesei lehetnek a mézkészítés teljes folyamatának, a beporzástól a pergetésig. A kampány célja – amellett, hogy minél több magyar háztartásban fogyasszanak hazai mézet –, hogy a kaptárokat örökbe fogadók megismerhessék a mézkészítés teljes folyamatát, és a mézből készült egyéb termékeket, közülük például a méhviaszgyertyát, a mézszappant és a mézbort.

A kaptárak örökbefogadásával a résztvevők megismerhetik a mézkészítés teljes folyamatát.
Fotó: Soma Méhészet

A kezdeményezést az is motiválta, hogy bár a magyar méhészek évente 25 ezer tonna mézet termelnek, 

az egy főre jutó mézfogyasztás még mindig nagyon alacsony, csupán évi egy kilogramm.

Ráadásul a gyenge minőségű importméz fokozatosan szorítja ki a hazait. A kampányt szervező Brancsközösség közleménye szerint az összegszerű célt elérték, február 29-ig azonban még van lehetőség a kaptárak örökbefogadására.

Előrelépést jelent a mézalku, de túl hosszú idő telik el az új szabályok bevezetéséig

Az új szabályok egy több mint négy éve indított magyar kezdeményezés eredményeként születhetnek meg.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.