A Volkswagen idén valószínűleg megduplázza az ID akkumulátoros elektromos járművei eladását Kínában, azonban a félvezetők hiánya megnehezíti az autógyártó dolgát – írja a Reuters.
Az ID sorozat, amelyet a Volkswagen a SAIC Motorral és a FAW csoporttal közös kínai vegyesvállalataiban gyárt, az elektromos járművekkel kapcsolatos ambícióinak gerincét jelenti Kínában.
A német autógyártó tavaly 70 625 ID elektromos járművet értékesített Kínában, ezzel az eredménnyel azonban nem érte el a célnak meghatározott 80-100 ezer eladott autót.
Stephan Wollenstein, a Volkswagen kínai vezetője egy pekingi tájékoztatón elmondta, hogy az autógyártó továbbra is szeretné megduplázni az eladási elképzelését, de ezt a célt „nem biztosítják a jelenleg látható félvezető készletek”. Hozzátette azonban, hogy meglehetősen pozitívan látja annak a lehetőségét, hogy a tényleges eladások megduplázódnak.
A Volkswagen csoport, amely saját márkája mellett más márkákat is birtokol, mint például az Audit, a Lamborghinit vagy a Porschét, tavaly 3,3 millió autót adott el Kínában, ami 14 százalékos csökkenést jelentet.
Wollenstein szerint a cég célja, hogy idén mintegy 15 százalékkal, azaz nagyjából 500 ezer darabbal növelje az eladási számot, bár ez a célkitűzést a csipellátási helyzet is befolyásolja. A fékérzékelőktől a szervokormányon át a szórakoztató rendszerekig mindenhez használnak csipeket, a félvezetők hiánya miatt pedig az autógyártók világszerte leállítják vagy felfüggesztették a gyártást, ami az új és a használt járművek árait egyaránt megemelte.
Míg a kínai elektromos járművek piacán nagyon erős növekedés tapasztalható, a legtöbb külföldi autógyártó lemaradt az ázsiai társaitól a vonzó intelligens autók tervezésében.
A piacot jelenleg a kínai márkák uralják, élükön a BYD és a Wuling vezetésével, míg a Tesla a 3. helyen áll egyedüli külföldi márkaként a legjobb 10 között.
Bill Russo, a sanghaji Automobility tanácsadó cég vezetője szerint Kínában tavaly novemberig vásárolt összes személygépkocsi mintegy 15 százaléka elektromos autó vagy konnektorról tölthető elektromos hibrid volt. Csak novemberben az elektromos autók eladása a teljes kínai személyautó-eladások 21 százalékát tették ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.