Noha vannak olyan szabadidő-autók a piacon, amelyekkel kapcsolatban felmerül a sportos jelző használata, az öntöltő hibrid motoros, középkategóriás japán modelleknél ez inkább csak látszat; bár 200 lóerő körüli rendszerteljesítményűek, ezek inkább spórolós lóerők. A Honda már nem is kínálja a korábban alapmotornak adott 1,5-ös turbót, a Toyotánál csak azért van kínálatban a 2,0 literes szívó alapmotor, hogy ha valaki a hibridnél hamarabb akar beülni az autójába, megtehesse.
Noha egymástól függetlenül fejlesztett konkurensekről van szó, méretek tekintetében szinte milliméterre egyformák a karosszériák, mégis, a formatervezők eltérő megjelenéssel ruházták fel őket, a CR-V orra például alacsony, míg a RAV4-esé magas; érdekes, hogy a kínai piacon kínált alternatív modelleknél (Honda Breeze, Toyota Wildlander) pont fordítva van ez. Az övvonal felfelé kanyarításával, az oldalt messze előrenyúló hátsó lámpával palástolják a Honda formatervezői, mekkora dobozt hordoz a CR-V, a SportLine felszereltség kívül fekete felniket és hűtőrácsot jelent, bent fekete fahatású díszbetéteket és fekete bőrkárpitot.
A Toyotánál sokkal több karaktervonalat látunk, meg azt, hogy a Black Edition limitált széria nevének megfelelően mindenhol fekete – ráadásul fényezett –, és ez igaz a belsőre is.
Egyterűeket megszégyenítő megoldásokkal dolgozik a Honda, nagyon tágas az utastér második sora, a megközelítés is könnyű a majdnem derékszögben feltáruló ajtókon keresztül. A digitális műszeregység három kisebb képernyőből áll, még bőven találunk fizikai kapcsolókat a műszerfalon, néhol még sokat is: feleslegesen bonyolították a váltóvezérlést. Itt és az érintőképernyő melletti nagy fekete felületeken nagyon látszik az ujjnyom és a por, egyébként nem lehet panasz az anyaghasználatra – érdekes, hogy a SportLine felszereltségnél a Black Edition feliratot hímezik a bőrkárpitba.
A Toyota utastere érezhetően szűkebb azáltal, hogy a vezető rendelkezésére álló térből kicsit többet rabol a középkonzol és az ajtókárpit, a második sorban is van elég hely, de a Honda azért többet nyújt. A műszerfalon magasabbra kerül az érintőképernyő, így könnyebb követni a navigációt, a hagyományos előválasztó kar előtt találjuk az indukciós telefontöltő-fiókot.
Alaphelyzetben tágasabb a RAV4-es csomagtartója, bővítés után már egálban vannak a karosszériák, a használhatóságot rontja a Toyota sokkal kisebb terhelhetősége (a második hajtómotor miatt nehezebb).
A Honda e:HEV rendszere alacsony tempónál hatótávnövelős elektromos hajtásként működik, a belső égésű motor csak országúti tempótól hajtja ténylegesen az első kerekeket – a hagyományos, kardántengelyes összkerékhajtás 670 000 forintos extra, a tesztautóban nem volt benne –, a belső égésű motor 2,0 literes, négyhengeres. Finoman dolgozik a hajtás, amiben az aktív zajkioltásnak is szerepe van, autópályán mélyre kell nyomni a gázpedált ahhoz, hogy érdemi gyorsulást kapjunk, mert alapból üzemanyag-takarékosan, óvatosan növeli ilyenkor a tempót a CR-V.
A Toyota klasszikus hibrid hajtásánál egy 2,5 literes benzinmotor és egy villanymotor hajt be egy bolygóműbe, ami aztán az első kerekeket forgatja, az összkerékhajtás felára 800 000 forint, és a hátsó tengelyre beépített második villanymotorral valósítják meg – hatékonyabb, hogy csak akkor hajt, ha szükség van rá, cserében állandóan hordozza a túlsúlyt. A nagyobb teljesítmény érezhető a RAV4-es volánja mögött is, a felfüggesztés hangolása nem annyira kényelmes, mint a Hondánál, viszont jobban viselkedik kanyarokban, kisebb a karosszériadőlés, jobbak a kormányreakciók.
Azonos műszaki tartalom (elsőkerék-meghajtás) mellett 411 000 forint a különbség a CR-V e:HEV SportLine és a RAV4 2.5 Hybrid Black Edition között, ami minimális eltérés a 14 milliós kategóriában, és magyarázható azzal, hogy a Toyota egy kicsit több extrát kínál. Az eltérő hibrid rendszerek ellenére gyakorlatilag egyforma a fogyasztásuk, a tapasztalható eltérés annak köszönhető, hogy a CR-V több időt töltött városban, míg a RAV4-es autópályán; országúti tempóig 6,0 liter alatti, afelett 7,0 liter körüli fogyasztással lehet kalkulálni mindkettőnél.
Kiforrottabb autó a Honda, tágasabb a karosszériája, kényelmesebb hangolású a felfüggesztése. A Toyota jobban kanyarodik, több extrával kényeztet és erősebb. Egyikben sem csalódik az ember, a CR-V-vel azok járnak jól, akik a lehető legjobb közlekedési eszközre vágynak, míg a Toyota volánja mögött vezetési élményt is át lehet élni – az SUV-okra jellemző korlátok mellett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.