BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Autó vs. bicikli: Cambridge-ben eldőlni látszik a kérdés

Újra fellángolt a vita a városlakók és az egyetem vezetői között, bár ezúttal a városvezetés döntése szította fel az ellentétet.

Adót vetnének ki az autózásra az angliai Cambridge-ben. A település vezetése ugyanis azt szeretné elérni, hogy a városlakók inkább biciklikkel közlekedjenek a történelmi épületek között. Ugyanakkor ez inkább az egyetem professzoraira – vagy ahogy arrafelé hívják őket, a cambridge-i donokra – és hallgatóira jellemző, a többieknek muszáj autóval járniuk dolgozni. 

King's College, Cambridge, Cambridgeshire, England, United Kingdom
Fotó: robertharding via AFP

Márpedig a terv szerint ők kénytelenek lennének fizetni minden hétköznap öt fontot, amellyel évente 1300 fonttal, azaz 608 ezer forinttal nőne a kiadásuk csak azért, hogy autózhassanak. 

Ezzel Cambridge szellemvárossá válna, emiatt sok lakó joggal aggódik. Persze közben az egyetemi népek és a cambridge-i donok örülhetnek, hiszen minél kevesebb az autó, annál kényelmesebben biciklizhetnek

– mondta Neil McArthur, a helyi civil szervezet alelnöke. Hozzátette: az egyetemre járók bent laknak a belvárosban, így nekik végképp nincs szükségük az autóra, nem úgy azoknak, akik messzebb laknak, de a belvárosban dolgoznak. 

A városvezetés az így befolyt pénzből még inkább a biciklizés felé terelné a lakókat, hiszen az összeget elsősorban kerékpárutakra költenék. Nem beszélve arról, hogy csökkenthetnék a levegő szennyezettségét is. A Guardian cikke szerint 

2020-ban 48 haláleset volt összeköthető a szmoggal a városban.  

Cambridge vezetése az ötletet ellenzőket azzal igyekezett nyugtatni, hogy a jövőben jelentős összegeket fordítanak a tömegközlekedés fejlesztésére, például sűrűbb és olcsóbb buszjáratokat indítanak. Jelenleg ugyanis a buszos utazások rendkívül drágák, a terv pedig az, hogy ezt a díjat utazásonként egy fontra csökkentsék. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.