A változó hangulatot jelzi, hogy a Rupert Murdoch is megjelent az idei Cannes-i reklám tanácskozáson, ahol korábban inkább csak a pezsgő kapott főszerepet. A Microsoft több mint ötszáz embert fizetett meg azért, hogy részt vegyen a konferencián. Az ok: az internetes reklám piac térnyerése – írja a New York Times.
"A Google egyértelműen a reklámpiac egészét szeretné megszerezni" – jelentette ki a BBH ügynökség vezetője. A megbeszélésen a legkomolyabb kritika azért érte a keresőóriást, meg egy megállapodás értelmében már a Yahoo találati oldalain is megjelenteti hirdetéseit. Miközben a szektor kifogásolja a Google viselkedését, a vállalatok egy része igyekszik önmaga megvásárolni az internetes reklámfelületeket.
A piac második helyét elfoglaló WPP Group például minden évben 900 millió dollárt költ Google hirdetések elhelyezésére. A legnagyobb akvizíciókat azonban továbbra is a szoftvercégek hajtják végre. A Google 3 milliárd dollárért vette meg a DoubleClicket, a Microsoft pedig 6 milliárdot költött a Quantive megszerzése érdekében. A Yahoo, és a Microsoft a konferencia keretein belül is igyekezett megnyugtatni az aggódó reklámszakembereket, arra bíztatva őket, hogy társuljanak be új vállalkozásaikba.
Derek Robson, a Goodby, Silverstein & Partners elemzője a lapnak az jelenséggel kapcsolatban úgy nyilatkozott: bízik a Google mottójában ("Ne légy gonosz"), véleménye szerint ugyanis ebben az iparágban ugyanis nagyon könnyű gonosszá válni, és senki sem szeretne egy monopóliummal üzletelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.