A piackutató intézet jelentése szerint a második negyedben lelassult a készülékek cseréje, és akik vásárolnak, azok is inkább középkategóriás telefonokat vesznek a csúcsmodellek helyett, takarékossági okból.
A felzárkózó piacokon tovább nőtt a mobilhálózatba újonnan belépők száma. A gyártók reménysége ezért továbbra is ez a térség a fejlett országok piacának telítettsége miatt.
A második negyedben világszerte 304,7 millió mobiltelefont értékesítettek a cégek, 12 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Gartner előrejelzése szerint az év egészében 11 százalékkal növekedhet az értékesítés tavalyhoz képest, és elérheti az 1,28 milliárd készüléket, a növekedés üteme azonban elmarad a tavalyi 16 százaléktól.
Az árbevétel növekedése is valamelyest lassul, dollárban számolva 9 százalékra a tavalyi 11 százalékról, nemcsak azért, mert a vásárlók inkább az olcsóbb modelleket veszik, hanem az erőteljes árverseny miatt is.
A piacvezető változatlanul a finn Nokia, 120,4 millió készülék értékesítésével, 39,5 százalékos részesedéssel. A második helyen a Samsung áll, 45,7 millióval, 15,2 százalékkal. A Motorola tartja harmadik helyét, de piaci részesedése jelentősen csökkent tavalyhoz képest, 14,5 százalékról 10 százalékra, s miközben valamennyi versenytársa növelte eladásait, nála 38,5 millióról 30,4 millióra esett vissza az értékesítés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.