BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bankok után autógyárak?

A bankmentő akciókhoz hasonlóan az egyre súlyosabb helyzetbe kerülő autógyárak állami megsegítésének a kérdése is súlyos vitákat váltott ki Európában és az Egyesült Államokban.

Miközben cégek és a politikusok egy része az iparág súlyára, valamint a foglalkoztatottak nagy számára tekintettel milliárdos mentőövet szorgalmaz, sokak szerint a kormányok és az adófizetők nem vállalhatják át az iparvállalatok gondjait, és nem viselhetik a menedzsment felelőtlen döntéseinek a következményeit.

Az USA-ban 25 milliárd dollárral támogatná az állam a bajba jutott Fordot, Chryslert és General Motorst környezetbarát járművek kifejlesztésében, Németországban az utóbbi leányvállalata, az Opel kérte Berlin és a szövetségi tartományok segítségét, Brüsszelben pedig egy 40 milliárdos kedvezményes kölcsönkeret tervei körvonalazódnak.

Bár az európai autóipari előrejelzések a kereslet drasztikus csökkenését jósolják, hazánkban sem az esztergomi Suzuki, sem a győri Audi nem tervezi egyelőre termelésének jelentős leépítését, és bízik a 2008-ra kitűzött célszámok teljesítésében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.