Amint Ruska Viktória, a jelenleg 5400 fős társaság kommunikációs vezetője lapunknak elmondta, február elején 1200 dolgozót bocsátanak el, mert a március–áprilisi szállítási határidőkig befutott exportmegrendelések száma erőteljesen zuhant.
Emiatt a cég jövőre a korábban tervezett 300 ezerrel szemben már csak 210 ezer gépkocsi legyártásával számol. Lefelé módosították ugyanakkor az idei termelési tervet is: egy hónapja a 298 ezres szintet 290 ezerre csökkentették, most azonban már 282 ezer darabról kaptunk tájékoztatást.
A termeléscsökkenést egyebek között két szombati termelési nap törlésével éri el a gyár, amely az elmúlt év júliusa óta úgynevezett rotációs munkarendben – három csapat két műszakban – folyamatosan termelt, és naponta 1000-1100 autót bocsátott ki.
Most azonban visszaállnak a korábbi két műszakos munkarendre, s emiatt válik feleslegessé 1200 ember. Az autópiac forgalmának esése miatt azonban a szokásos év végi leállást nem hosszabbítja meg a Magyar Suzuki, és ezúttal is hat munkanapos lesz a termelésszünet december 20. és január 5. között.
Október elejéig egyébként az éves termelési terv időarányos részét teljesítette a gyár, amely az idei első fél évben jelentősen bővítette termelését az évek óta tartó beruházások eredményeként.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.