BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Exkluzív fotókon az új Mazda RX-8!

Hat évvel a modell bemutatása után érkezik a jelentősen átdolgozott Mazda RX-8 a németországi piacra. A változtatások leginkább a külső formatervet és a belső teret érintik, de módosítottak a hajtásláncon, a menetdinamikai tulajdonságokon és a felszereltségen is.

A frissített, Wankel-motoros Mazda RX-8, mely 2009 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon is kiállításra kerül, mostantól kizárólag különleges sportcsomaggal rendelhető meg bármelyik német márkakereskedésben.

A megújított RENESIS bolygódugattyús motort jobb olajozással javították. Az eddigi mechanikus olajpumpák helyett – melyek a rotorok kenését biztosítják nagy terhelésnél – az új rendszer elektromágnessel hajtott pumpákat használ, ill. az olajteknőt is optimalizálták.

A Mazda először alkalmaz kettős kopogásérzékelő rendszert, hogy kontrollálja az égési folyamatot. Ezzel jelentősen csökkentették a motor forgásával járó zörejek zajszintjét (NVH), és az égéstér optimális alakításával a motor működése is hatékonyabb. A motor erejét hatfokozatú kézi váltó továbbítja a 30 százalékkal jobb torziós merevségű kardántengelyre. Az eredetileg a Mazda MX-5 harmadik generációjához fejlesztett rendszert átdolgozták, hogy alkalmas legyen a Wankel-motorral való együttműködésre, és mind a hat fokozatban rövidebbre hangolták áttételeit.

Ezek a lépések a jobb gyorsulási és menetdinamikai értékek elérését szolgálták: a frissített Mazda RX-8 6,4 mp alatt gyorsul 100 km/h-ra, legnagyobb sebessége 234 km/h.

A hajtáslánc változtatásait a futómű és a karosszéria módosításai teszik teljessé. Speciálisan sportosra hangolták a futóművet Bilstein lengéscsillapítókkal, valamint újdonságként az első futómű egyes elemei uretánhabbal töltöttek a jobb menetkomfort, kisebb vibráció és jobb kezelhetőség érdekében.

A funkcionális teljesítmény a külsőn is visszaköszön: a modell fő karakterisztikáját megtartották, csak az összhatásban érezni a változást. Áttervezték az első és hátsó lökhárítókat, az orr megkapta a jellegzetes ötágú hűtőmaszkot, a hűtőnyílások jobb- és baloldalt dupla akkorák, mint az elődmodellen, és 6 fokkal hidegebbre hűtik a motorolajt maximális terhelés mellett. Újak az első és hátsó lámpatestek, valamint nagyobb lett a kipufogó. A karosszéria aerodinamikáját is optimalizálták.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.