A számokat elemezve azonban az is látszik, hogy azért még korántsem dőlhetnek hátra a piaci szereplők, hiszen az 1 461 860 darabos értékesítés ugyan valóban több a 2008 júniusában eladott mennyiségnél, ám abban a hónapban éppen 7,9 százalékos volt a forgalom elmaradása a 2007 júniusi értékesítési szinttől.
Az azonban vitathatatlan, hogy 14 hónap óta elsőként a múlt hónapban haladta meg a személyautók forgalomba helyezése a bázist, és ebben különösen a nyugat-európai "régi" uniós tagországok járnak jó úton: az EU15-ökben a forgalom 5,3 százalékkal 1 347 670 darabra emelkedett.
Az európai járműipari szövetség (ACEA) meg is jegyzi, hogy ez az emelkedés annak köszönhető, hogy 13 uniós tagországban született kormányprogram a koros autók cseréjének támogatására.
Régiónkat azonban továbbra is sújtja a recesszió, és az új uniós tagországok piacán még júniusban is 25 százalékkal kevesebb kocsi kapott rendszámot, mint az elmúlt év hatodik hónapjában.
Csupán Csehországban és Szlovákiában bővült a forgalom 18 illetve 57 százalékkal az államilag támogatott autócsere programnak köszönhetően.
További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.