A szocialista politikus megjegyezte: több korábbi befektető, aki jelezte, hogy érdeklődését fenntartja, a gazdasági válság miatt mégsem vesz részt a pályázaton.
Az ajánlattevők hétfőn adták be ajánlatukat a nyilvános, kétfordulós pályázatra - ismertette Kolber István. Hozzátette: a pályázóknak finanszírozási képességük, a befektetési szándékuk komolyságának igazolása érdekében 100 millió forint ajánlati biztosítékot kellett befizetni. Ismertetése szerint a pályázóknak az első fordulóban a jogi és pénzügyi alkalmasságukról kellett számot adniuk, vagyis arról, hogy rendelkeznek olyan Magyarországon bejegyzett céggel, aki jogosult repülőtér üzemeltetésére.
A miniszterelnöki megbízott, egyúttal Kaposvár és környéke országgyűlési képviselője közölte: a beérkezett pályázatok értékelése megkezdődött, az értékelő bizottság 15 napon belül alakítja ki javaslatát. A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV Zrt.) vezérigazgatója ennek alapján dönt, hogy ki vehet részt a pályázat második fordulójában, a tárgyalásos szakaszban, amelyet a Vagyontanács által kijelölt bizottság folytat le.
Kolber István hangsúlyozta: a hasznosítás kapcsán támasztott követelmények szigorúak. Nemcsak három, illetve hat évre kell a fejlesztési vállalásokról számot adniuk a pályázóknak, hanem ezek pénzügyi hátterének meglétéről is, a vételárra pedig garanciát kell vállalni.
A taszári repülőtér hasznosítására az első pályázatot a múlt év októberében írták ki, amelyre három ajánlat érkezett, közülük egy nyertest hirdettek: egy konzorcium 30 hektáros területen buszgyárat épít 4,3 milliárd forintos beruházással. A második, ez év júniusában eredménytelenül zárult pályázatra ugyancsak három jelentkező volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.