BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Éjjel-nappal a tévét bámuljuk, mégis töredezik a piac

Az internet térnyerése ellenére egyre több időt töltenek televíziózással a magyarok, azonban a piac az új adók megjelenésével mindinkább darabolódik, az átrendeződéstől pedig leginkább a nagy kereskedelmi csatornák szenvednek – nagyjából így foglalhatók össze egy mondatban a magyarországi televíziós piac főbb trendjei 2009-et tekintve.

Németh Marika, az RTL Klub kutatási igazgatója tegnapi piacelemző sajtótájékoztatóján elmondta: a televíziózás Magyarországon még mindig a legnépszerűbb szabadidős tevékenység, olyannyira, hogy egy kutatás szerint nemzetközi összehasonlításban csak a hagyományosan sokat tévéző egyesült államokbeli, valamint szerbiai lakosság előz meg bennünket e tekintetben.

A tévénézésre szánt napi idő az elmúlt években folyamatosan nőtt – még az új technológiákat, az internetet és a mobileszközöket leginkább használó fiatalok körében is –, tavaly az összlakosságra vetítve elérte a 265 percet (2007-ben 259 perc volt).

A növekvő televízióhasználat mellett a tévés piac meghatározó hazai (és egyben nemzetközi) trendje a fragmentáció, vagyis hogy mind több csatorna jelenik meg a piacon és verseng a nézőkért. „A magyar nyelvű csatornák száma 1998-ban, az RTL Klub indulásakor 17 volt, 2009 végére 83-ra növekedett” – érzékeltette a kutatási igazgató.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.