BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tudatosan étkeznek a magyarok

A probiotikus joghurtok sikerének titka az, hogy a vásárlókban tudatosult: egészségmegőrző hatásukat rendszeres fogyasztással lehet elérni – véli Strasser-Kátai Bernadett, a Mona Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és résztulajdonosa. A Mona termékeinél azt tükrözik a kiszerelések: a 100-125 milliliteres forma a napi szükséges fogyasztáshoz, míg a nagyobb, 250-500 milliliteres termékek a kedvezőbb ár-érték arányhoz igazodnak.

Strasser-Kátai Bernadett elmondta: jóllehet a probiotikus joghurtok ára 27 százalékkal haladja meg a hagyományos joghurttermékek átlagárát, ez a kategória mégis az átlagnál jóval nagyobb fejlődést produkált az elmúlt időszakban. A Mona Hungary ügyvezető igazgatója hozzátette: az osztrák MÖM Ag. termékeit forgalmazó cég számíthat azokra, akik az egészséges táplálkozás elkötelezettjei, akik szeretnének egészségesen élni, és ismerik a probiotikus termékek jótékony hatását.

Nemcsak a gyártói brandek, hanem a kereskedelmi márkák esetében is komoly előnyt jelent ez a tudatosság, hiszen a kereskedők is kommunikálják ezeknek a termékeknek az előnyeit. Jellemző azonban, hogy amíg a saját márkás áruk aránya az élelmiszer-kategóriában már 23 százalék körül mozog, a joghurtok esetében mindössze 10 százalék. Erre magyarázat lehet, hogy ez a termék megkülönböztethetőbb, egyedibb, így piacra vezetése is nagyobb munka. A válság sem feltétlenül hatott negatívan ebben a piaci szegmensben, hiszen növekedett az otthoni fogyasztás, így az otthoni étkezésre, főzésre szánt tejtermékek, így a joghurtok iránt is megnőtt a kereslet – osztotta meg tapasztalatait Strasser-Kátai Bernadett.

A joghurtokért tehát még az árérzékeny magyar vásárlók is hajlandók több pénzt adni, igaz, ehhez hozzájárult, hogy a gyártók a 2002-től bevezetett termékeknél mára megtalálták az elfogadható ár-érték arányt – véli az ügyvezető igazgató. Hozzátette: Nyugat-Európához képest még így is van fejlődési lehetőség: míg Németországban például 12 liter az egy főre jutó éves fogyasztás a joghurtoknál, nálunk az elmúlt évek növekedése ellenére is még csak hét liter.

A probiotikumokon, illetve a jótékony baktériumok hatását felerősítő prebiotikumokon túl az évi 800 millió palack tejterméket gyártó MÖM Ag. teszteli más kedvező hatású ásványi anyagokat tartalmazó termékeit is. Ilyenek a szív- és érrendszeri betegségek elleni küzdelemben fontos szerepet játszó omega3 zsírsavak, vagy a csontritkulás megelőzésére ajánlott kalcium vagy a C-vitamin. Strasser-Kátai Bernadett ugyanakkor hozzátette: az osztrák más fogyasztói bázis, mint a magyar. Az itteni igényekhez igazodva a cukorbetegek, illetve laktózérzékenyek különleges igényeit figyelembe vevő termékek megjelenését tervezik. Ehhez a termékeit közel 35 országban forgalmazó, hazájában piacvezető osztrák anyacég biztosít kutatói bázist – mondta el Strasser-Kátai Bernadett, hozzátéve, nemcsak a kutatás fázisában, de a gyártásnál is minden terméket szigorúan ellenőriznek.

A termékinnováció azonban új irányt is vehet: a Mona Hungary ügyvezetője szerint érdemes lehet meglovagolni a „retro”-divatot is, ez a tejtermékek esetében az aludttej előretörését hozhatja el reményeik szerint. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.