BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fónagy: buszra és vonatra is szükség van

Készen van a közösségi közlekedés megújításának teljes stratégiája, és legkésőbb az ősszel a parlament elé kerül - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára vasárnap Pápán, a Pápa-Csorna között közlekedő személyvonat újraindításának ünnepségét követően az MTI-nek.

Ehhez sok milliárd forintra lesz szükség, de lényeges az ütemezés, az pedig az ország gazdasági állapotától függ - tette hozzá. Figyelmeztetett arra is, hogy a vasút nem csupán fogyasztója a költségvetésnek, hanem a nemzeti piac fontos része, a gazdaságnak meghatározó szereplője.

Az államtitkár szerint évek óta kész minden terv és számítás arra vonatkozóan, hogy a főváros körüli 11 elővárosi vasút - amelyen a MÁV személyforgalmának több mint a fele bonyolódik - a jelenleginél magasabb színvonalon és sűrűbb üzemmenet szerint közlekedjen. Ezt tervezik a nagyobb vidéki városok környezetében is, illetőleg ott, ahol a foglalkoztatásnak a közösségi közlekedés meghatározó eleme - mondta az államtitkár.

Fónagy János a pápai ünnepségen emlékeztetett: már az első Orbán-kormány meggyőződéssel vallotta, hogy a vasutakat - lehetőség szerint - meg kell őrizni, ám 2002. után egy "más szellemiség" jött". Véleménye szerint mesterséges a szembeállítás, hogy autóbusz kell vagy vonat, mert mindkettőre szükség van. Az igazi verseny nem az autóbusz és a vonat, hanem a közösségi közlekedés és a személygépkocsi között van - mutatott rá az államtitkár, aki szerint a jövő a közösségi közlekedés mellett szól.

Fónagy János hangoztatta: a polgári kormány meggyőződése, hogy a vasút "nem vállalati ügy, nem egy vállalat gazdaságosságának a kérdése", hanem alapvetően társadalompolitikai és gazdaságpolitikai ügy.

Beszámolt arról, hogy a napokban megnyílt öt vonalon túl december 31-ig további vasúti szakaszokat kívánnak még forgalomba helyezni.

Gyopáros Alpár, Csorna fideszes országgyűlési képviselője úgy fogalmazott: ha a budapestieknek jár öt percnyi idő megtakarítása a négyes metró megépítésével, akkor a vidéki embereknek is jár a 35-45 percnyi időmegtakarítás. Nekünk jár a Pápa-Csorna vasútvonal és jár a csornai elkerülő út" - hangoztatta a kormánypárti politikus.

Kovács Zoltán (Fidesz), Pápa polgármestere elmondta: jelenleg három vonatpár közlekedik naponta Pápa és Csorna között, amelyet szeptembertől ötre vagy hatra szeretnének növelni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.