Ehhez sok milliárd forintra lesz szükség, de lényeges az ütemezés, az pedig az ország gazdasági állapotától függ - tette hozzá. Figyelmeztetett arra is, hogy a vasút nem csupán fogyasztója a költségvetésnek, hanem a nemzeti piac fontos része, a gazdaságnak meghatározó szereplője.
Az államtitkár szerint évek óta kész minden terv és számítás arra vonatkozóan, hogy a főváros körüli 11 elővárosi vasút - amelyen a MÁV személyforgalmának több mint a fele bonyolódik - a jelenleginél magasabb színvonalon és sűrűbb üzemmenet szerint közlekedjen. Ezt tervezik a nagyobb vidéki városok környezetében is, illetőleg ott, ahol a foglalkoztatásnak a közösségi közlekedés meghatározó eleme - mondta az államtitkár.
Fónagy János a pápai ünnepségen emlékeztetett: már az első Orbán-kormány meggyőződéssel vallotta, hogy a vasutakat - lehetőség szerint - meg kell őrizni, ám 2002. után egy "más szellemiség" jött". Véleménye szerint mesterséges a szembeállítás, hogy autóbusz kell vagy vonat, mert mindkettőre szükség van. Az igazi verseny nem az autóbusz és a vonat, hanem a közösségi közlekedés és a személygépkocsi között van - mutatott rá az államtitkár, aki szerint a jövő a közösségi közlekedés mellett szól.
Fónagy János hangoztatta: a polgári kormány meggyőződése, hogy a vasút "nem vállalati ügy, nem egy vállalat gazdaságosságának a kérdése", hanem alapvetően társadalompolitikai és gazdaságpolitikai ügy.
Beszámolt arról, hogy a napokban megnyílt öt vonalon túl december 31-ig további vasúti szakaszokat kívánnak még forgalomba helyezni.
Gyopáros Alpár, Csorna fideszes országgyűlési képviselője úgy fogalmazott: ha a budapestieknek jár öt percnyi idő megtakarítása a négyes metró megépítésével, akkor a vidéki embereknek is jár a 35-45 percnyi időmegtakarítás. Nekünk jár a Pápa-Csorna vasútvonal és jár a csornai elkerülő út" - hangoztatta a kormánypárti politikus.
Kovács Zoltán (Fidesz), Pápa polgármestere elmondta: jelenleg három vonatpár közlekedik naponta Pápa és Csorna között, amelyet szeptembertől ötre vagy hatra szeretnének növelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.