Csak 2011 végén, és 2012-ben érkeznek a Fiat új modelljei, mivel a cég elegendő "muníciót tartalékolt a válság végére várva" – fogalmazott a Párizsi Autószalon keretében a cégcsoport vezérigazgatója. Sergio Marchionne egyúttal eloszlatta azokat a pletykákat, amelyek szerint a Volkswagen felvásárolná a csoporthoz tartozó Alfa Romeo márkát. A menedzser nem tartotta kizárhatónak, hogy több év múlva elgondolkoznak a cég eladásáról, de a Fiatnak nem áll szándékában az értékesítés. Ezt egyébként alátámasztja az is, hogy a közelmúltban mutatkozott be Magyarországon is a Giulietta, az olasz cég a legendás típus újrájával szeretné feléleszteni az Alfa Romeo kissé megkopott hírnevét.
Azt viszont nem zárta ki Marchionne, hogy valamilyen együttműködést alakítanak ki a Daimlerrel, a német konszernt elsősorban a Fiat csoporthoz tartozó Iveco márka érdekli. A vezérigazgató jelenleg a Chryslerre koncentrál: az AP által idézett nyilatkozat szerint a Fiatnak nincs szüksége eszközök értékesítésére ahhoz, hogy a jelenlegi 20-ról 35 százalékra emelje tulajdonrészét az amerikai cégben. Washington ekkora részesedést tesz lehetővé a Fiat számára, amennyiben az teljesíti feltételeit, amelye között technológiai transzferek is szerepelnek. Ha ezek a célok megvalósulnak, és a Chrysler visszafizeti az amerikai államnak a megmentésére szolgáló hitelt, akkor a Fiat további 16 százalékot vásárolhat meg a Chryslerből, vagyis a vállalat többségi tulajdonosává válhat.
Marchionne az Autószalonon arról is beszélt: a Fiat szeretné 85-ről 90 százalékra emelni részesedését a Ferrariban, ehhez visszavásárolná az Abu Dhabi befektető 5 százalékát, és később tőzsdére is vinné az olasz luxusmárkát.
A Fiatnak egyébként az idei, vélhetően pozitív eredmény megszerzéséhez meg kell küzdenie saját alkalmazottjaival is. Mint arról beszámoltunk, egyes, Olaszországban működő Fiat-gyárakban európai szinten a legrosszabb az egy főre jutó kitermelés. Marchionne célja, hogy 2014-ig megduplázza az Olaszországban gyártott autók számát, ehhez viszont hosszabb munkaidőt és rövidebb szüneteket kért a dolgozóktól, hogy a gyárak a nap 24 órájában működhessenek, ezt viszont az alkalmazottak egyelőre nem akarják elfogadni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.