A válság kitörésekor az Obama-adminisztráció kész volt meggyőzni mindenkit, hogy az autógyártók megmentése nem csak a cégek presztízse és a munkaerőpiac összeomlásának elkerülése miatt fontos, hanem az állam az ügylet végén jelentős haszonnal is fog kiszállni az üzletből. A ötlet jónak is tűnt, hiszen az szakszervezetek, a pénzintézetek és a kormányzat egyaránt kinyilvánította a szándékát, hogy az adófizetők pénzén rázzák gatyába a céget, majd a megemelkedett részvényárfolyammal minden résztvevő jól jár.
Csakhogy nem így történt, egy álommal szegényebb lett újra az autógyártók megmentésében lehetőséget látó állampolgár. A General Motors részvényei tegnap 30 dollár alatt fejezték be a kereskedést, ami még a kibocsátáskori 33 dolláros értéket is alulmúlja. Ám ahhoz, hogy a büdzsé - és az adófizetők - nyerjenek az ügyleten, legalább 53 dollárig kellene visszaküzdenie magát a részvényárfolyamnak, ami a következő néhány évben minden bizonnyal lehetetlen lesz.
A Wall Street Journal értesülései szerint a kormányzat szabadulna a még a birtokában lévő részvényektől, ami valószínűleg tovább fogja tolni lefelé az árat. A részvények már most is 23 dollárral érnek kevesebbet, mint a nullszaldós érték, márpedig a könnyű kiszámolni, hogy ha ezen az áron sikerülne eladni a mintegy 500 millió darabos pakettet, az is 11,5 milliárd dolláros veszteséget jelent az adófizetőknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.