A csütörtök késő este a blogjában közzétett bocsánatkérésében a japán technológiai óriás főnöke igyekezett megnyugtatni a cég ügyfeleit, hangsúlyozva, hogy a Sony minden erejével kivizsgálja az ügyet, és helyreállítja a hackertámadás okozta kárt".
Howard Stringer az AP szerint emlékeztetett arra, hogy nincs bizonyíték arra vonatkozólag, hogy a hackerek visszaéltek volna a megszerzett adatokkal. A Sony vezére kiemelte: teljes gőzzel dolgoznak a hiba helyreállításán és kárpótolják majd ügyfeleiket a kellemetlenségekért. Stringer elismerte, hogy a cég túl lassan reagált a helyzetre, de hozzátette, hogy az elemzés hosszú időt vesz igénybe.
Mint arról beszámoltunk, a Sony először április 26-án adott tájékoztatást a 77 millió felhasználót érintő adatlopásról, holott már április 19-én értesült a problémáról. Ezután hétfőn újabb 24,6 millió ügyfélre kiterjedő hacker akció megvalósításáról számolt be. Bár a botrány több mint egy hete tart, ez az első alkalom, hogy a japán óriáscég vezére személyesen megnyilvánult az ügyben.
Lehet, hogy későn, hiszen a károsult ügyfelek sem tétlenkednek, a héten újabb csoportos keresetet nyújtottak be a japán elektronikai óriás ellen. Máig kell választ adnia az internet történetének legnagyobb adatlopási ügyébe keveredett Sony illetékes vezetőjének az amerikai kongresszus hozzá intézett kérdéseire. Hirai Kazuónak, aki a japán elektronikai óriás videojáték-részlegét vezeti, és eddig kinézett neki akár a vezérigazgatói poszt is, többek között arra kell választ adnia, a cég mikor és hogyan tudta meg, hogy betörtek az online rendszereibe, onnan milyen információkat vihettek el, hány felhasználó osztotta meg személyes, köztük titkos bankkártyaadatait a rendszeren keresztül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.