Emiatt néhány helyen módosítani kell a távhőszolgáltatással összefüggő további törvényeket is, mindenekelőtt az ártörvényt. A Világgazdaság információi szerint azonban nem javasol érdemi újdonságokat az erről szóló módosító indítvány, hanem elsősorban olyanokat tartalmaz, amelyekre számítani lehetett a hatósági árképzés közelgő bevezetése miatt. Ilyen például, hogy a távhő hatósági árképzését vegyék ki az ártörvény hatálya alól – azaz ne tartozzon az önkormányzatokhoz – és kerüljön a távhőtörvény hatálya alá. Vagy: úgy kaphassanak majd támogatást a majdani miniszteri rendeletben meghatározott feltételeknek megfelelő távhőszolgáltatók és külön kezelt intézmények, hogy a támogatás felhasználását a Magyar Energia Hivatal fogja ellenőrizni.
Furcsa változtatás viszont, hogy azokra a távhőtermelőkre, amelyek közvetlenül látnak el nem lakossági fogyasztókat, nem fog vonatkozni az új távhőtörvény. Ebben az a szokatlan, hogy rájuk eddig sem vonatkozott a távhőtörvény, csak más volt az indoklás. Az indítvány szerint továbbá a hatósági ártól fölfelé nem szabad majd eltérni, és lefelé is csak megkülönböztetésmentesen, előre nyilvánosságra hozott módon. Ha később a hatósági ár változik, az az érvényes szerződés részévé válik.
Mindazonáltal a távhőszakma reméli, hogy maga a távhőtörvény sem pontosan azt fogja leképezni, amit az április óta ismert, előzetes tervek sugallnak. E tervek ugyanis egy olyan, háromlépcsős modellről szólnak, amelynek első lépcsője október 15-én már le is zárul, de nem olyan eredménnyel, amilyet a döntéshozók megálmodtak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.