BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hogyan spórolhatunk az ingatlankezelőnkön?

Akár tíz százalékkal kevesebbet fizethetünk, ha az ingatlankezelő portfólióban, azaz több más kereskedelmi egységgel együtt kezeli az ingatlanunkat, ez által kedvezőbb feltételeket és alacsonyabb árakat tud elérni a közüzemi - és facility management szolgáltatásoknál. A DTZ ingatlantanácsadó összegyűjtötte; mire érdemes odafigyelni, ha hozzáértő ugyanakkor a költségekre odafigyelő ingatlankezelőt keresünk.

A hatékony ugyanakkor költségérzékeny ingatlankezelés egyik elengedhetetlen feltétele, hogy az üzemeltető társaság nem egyesével kezeli az ingatlanokat, hanem portfolióba gyűjtve, így ugyanis racionalizálja az ingatlankezelési folyamatokat és jelentős megtakarításokat érhet el bérlői, ügyfelei részére. Ez havi szinten több tíz-vagy akár százezer forint spórolást jelent.
 
„A csomagban, azaz több ingatlanra történő beszerzés révén a szabadpiaci közüzemi szolgáltatások, például a gáz és az elektromos áram árából akár öt-tíz százalékos megtakarítást érhetünk el egy iroda, kereskedelmi egység vagy ipari park számára” – hívta fel a figyelmet Farkas Hajnalka, a DTZ ingatlantanácsadó üzemeltetési vezetője.
 
A szakértő szerint a vagyonvédelem, műszaki karbantartás, takarítás és kertészet (azaz a facility management szolgáltatások) portfolió szintű kezelésével, a folyamatok optimalizálásán és a szinergiák tudatos kihasználásán kívül, további jelentős; három-nyolc százalékos költségcsökkentés érhető el egy kereskedelmi ingatlan üzemeltetési díjából.

Számtalan olyan energiatakarékos megoldás létezik – például a fényforrások optimalizálása, épületgépészeti beszabályozás, automatizálás -, amelyek rendszeres nyomon követésével és alkalmazásával az ingatlankezelő további megtakarításokat érhet el a bérlők számára.„A fenntarthatóságra való törekvés nem csupán az üzemeltetési költségekben mutatkozik meg néhány hónapon belül, de az ingatlan értékét is jelentősen növeli.
 
2012. január elsejétől a magyar jogszabályok szerint kötelező az épületek energia tanúsítása, ennek hiányában nem lehet majd értékesíteni és hosszútávon bérbe adni az ingatlant. Az energia tanúsítvány kibocsátását kizárólag a törvényben előírt módon képzett szakember végezheti, érdemes erre is odafigyelni, amikor üzemeltetőt választunk.
 
Az egységes adatbázis-kezelés és pénzügyi adminisztráció döntően a multinacionális ügyfeleknek lehet fontos; ez a rendszer lehetővé teszi, hogy egységes - havi, negyedéves vagy alkalmi- beszámolókat kaphassanak, bármelyik országban is legyen az ingatlanjuk. A DTZ nemzetközi ingatlantanácsadó olyan európai kiterjedésű ingatlankezelési és pénzügyi szoftvert használ, amely lehetővé teszi, hogy a szerteágazó ügyfélportfolió adatai, és a jelentések könnyűszerrel hozzáférhetőek legyenek a bérlők számára.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.