A világ internetezőinek 48 százaléka vásárolt online valamilyen terméket vagy szolgáltatást. Jól látszik, ez inkább a legfejlettebb országok jellemzője: Németországban és Nagy-Britanniában (74 százalék), Svédországban (68), az Egyesült Államokban (65) és Dél-Koreában (62). A másik végletet képviseli Szaúd-Arábia alig több mint egyötödös aránnyal, és Mexikó szűk egynegyeddel. Magyarország a maga 26 százalékos arányával szintén a sereghajtók közé tartozik.
Sokan, 61 százalék kutakodik a weben azért, hogy megfelelő információkhoz jusson a megvásárolni kívánt termékről, szolgáltatásról. Itt Svédország áll az élen 80 százalékkal. Magyarország és Mexikó került a sor végére 44-45 százalékkal.
A világon tízből négy netező használja a világhálót álláskeresésre. A magyarok az élbolyba tartoznak, 58 százalékuk keresett így munkalehetőséget, csak a lengyelek állnak előbbre, 61 százalékkal. A legritkábban a japánok használják e célra a világhálót, mindössze 17 százalékuk keresett munkát online. A dél-koreaiaknak, a franciáknak és a belgáknak pedig csak az egynegyede él ezzel a lehetőséggel.
Az online vásárlók többsége a jó anyagi körülmények között élők (56 százalék) és a magasan képzettek (55 százalék) közül kerül ki.
Ugyanakkor a világhálón keresztüli munkahelykeresők inkább az alacsonyabb jövedelműek (48 százalék), illetve a 35 év alattiak (47 százalék).
VG-összefoglaló Meghatározók az anyagi körülmények Az Ipsos felmérése arra is rávilágít, hogy a jó anyagi körülmények között élőkre (69 százalék), a magasan iskolázottakra (66 százalék) és az 50–64 év közöttiekre (65 százalék) a legjellemzőbb a netes banki ügyintézés.
Az online vásárlók többsége a jó anyagi körülmények között élők (56 százalék) és a magasan képzettek (55 százalék) közül kerül ki.
Ugyanakkor a világhálón keresztüli munkahelykeresők inkább az alacsonyabb jövedelműek (48 százalék), illetve a 35 év alattiak (47 százalék).-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.