BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyakoribb a szolgáltatóváltás

Ma már azok az előfizetők váltanak a leggyakrabban szolgáltatót, akik elégedetlenek a meglévőnek a mobilinternet-szolgáltatásával. Ezt állapította meg egy nemzetközi felmérés, amelyben több mint 16 ezer előfizetőt kérdeztek meg. A kutatásban részt vevők 40 százaléka rendszeresen használja a mobil-szélessávú szolgáltatásokat, és ez utóbbiaknak több mint a fele már váltott szolgáltatót, míg 40 százalékuk erre készül a következő egy év során.

Az NSN megbízásából készült felmérés elsősorban arra mutatott rá, hogy a mobil-szélessáv minőségének hatása az ügyfélmegtartásra jelentősen növekedett 2011-ben. A hálózati lefedettség és a hangminőség volt a legfontosabb követelmény 2010-ben, és ezek 2011-ben is a főbb kritériumok között szerepelnek. Ugyanakkor a „fejlett szolgáltatások gyakori használói” kategóriába sorolt felhasználók már a hálózati lefedettséggel és a hangminőséggel hasonló fontosságúnak tartják a széles sáv minőségét annak eldöntésében, hogy lecseréljék-e a szolgáltatójukat.

Azok az előfizetők, akik először választanak szolgáltatót, valamint azok, akik az elmúlt fél évben váltottak, szintén a hangminőséget, a hálózati lefedettséget és a mobil-szélessáv minőségét jelölték meg a három legfontosabb szempontnak a szolgáltató kiválasztásánál. A jelentés szerint az ügyfelek a következő néhány év legfontosabb szolgáltatásaként értékelték a mobil-szélessávot. Általánosságban elmondható ugyanakkor az is, hogy a mobilinternet minősége mellett az ügyfelek körében még az előnytelen szerződéses feltételek, a készülékek és hangszolgáltatások magas ára, a hátrányos díjcsomagok, a szolgáltatók készülékportfóliója is okot ad az elégedetlenségre.

Hazai helyzet

Magyarországon hivatalosan csak a számhordozhatóság nyomán bekövetkező szolgáltatóváltást méri a szakhatóság, és az általa kimutatott érték a vezetékes szolgáltatót váltókat is rögzíti. Legutóbbi adatai szerint a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004. január és 2012. január között összesen 654 ezer számot hordoztak át más operátorhoz, ez az érték a múlt év végén 643 ezer volt.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.