Ma már azok az előfizetők váltanak a leggyakrabban szolgáltatót, akik elégedetlenek a meglévőnek a mobilinternet-szolgáltatásával. Ezt állapította meg egy nemzetközi felmérés, amelyben több mint 16 ezer előfizetőt kérdeztek meg. A kutatásban részt vevők 40 százaléka rendszeresen használja a mobil-szélessávú szolgáltatásokat, és ez utóbbiaknak több mint a fele már váltott szolgáltatót, míg 40 százalékuk erre készül a következő egy év során.
Az NSN megbízásából készült felmérés elsősorban arra mutatott rá, hogy a mobil-szélessáv minőségének hatása az ügyfélmegtartásra jelentősen növekedett 2011-ben. A hálózati lefedettség és a hangminőség volt a legfontosabb követelmény 2010-ben, és ezek 2011-ben is a főbb kritériumok között szerepelnek. Ugyanakkor a „fejlett szolgáltatások gyakori használói” kategóriába sorolt felhasználók már a hálózati lefedettséggel és a hangminőséggel hasonló fontosságúnak tartják a széles sáv minőségét annak eldöntésében, hogy lecseréljék-e a szolgáltatójukat.
Azok az előfizetők, akik először választanak szolgáltatót, valamint azok, akik az elmúlt fél évben váltottak, szintén a hangminőséget, a hálózati lefedettséget és a mobil-szélessáv minőségét jelölték meg a három legfontosabb szempontnak a szolgáltató kiválasztásánál. A jelentés szerint az ügyfelek a következő néhány év legfontosabb szolgáltatásaként értékelték a mobil-szélessávot. Általánosságban elmondható ugyanakkor az is, hogy a mobilinternet minősége mellett az ügyfelek körében még az előnytelen szerződéses feltételek, a készülékek és hangszolgáltatások magas ára, a hátrányos díjcsomagok, a szolgáltatók készülékportfóliója is okot ad az elégedetlenségre.
Hazai helyzet
Magyarországon hivatalosan csak a számhordozhatóság nyomán bekövetkező szolgáltatóváltást méri a szakhatóság, és az általa kimutatott érték a vezetékes szolgáltatót váltókat is rögzíti. Legutóbbi adatai szerint a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004. január és 2012. január között összesen 654 ezer számot hordoztak át más operátorhoz, ez az érték a múlt év végén 643 ezer volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.