Egyre fontosabb szerepet játszik a közösségi média a nagyvállalatok kommunikációjában, számos világcég használja a Facebookot, a Twittert vagy éppen a LinkedInt, hogy elérje rajtuk keresztül a fogyasztókat, befektetőket, a jövőbeli munkatársakat. A jelek szerint azonban amikor az informatikai vezetőkre kerül a sor, megtörik a közösségi média varázsa. A közösségi szolgáltatásokhoz szoftvereket készítő harmon.ie adatai szerint ugyanis a Fortune 250-ben szereplő vállalatok IT-vezetőinek mindössze mintegy tíz százaléka használja aktívan a közösségi kezdeményezéseket.
A közösségi médiát legaktívabban használó 25 menedzser között viszont több technológiai cég informatikai vezetője is megtalálható. Így például az SAP-tól Oliver Bussmann, aki a lista élén végzett, de a Google, a Microsoft és az IBM IT-vezetője is ebbe a körbe tartozik.
Persze joggal adódik a felvetés, hogy a vállalati vezetőknek nem az a legfontosabb dolguk, hogy a közösségüket építgessék, hiszen erre fel lehet venni a megfelelően képzett szakembereket. Ugyanakkor érdemes abba is belegondolni a kutatás készítői szerint, hogy a felmérés során vizsgált vezetők a világ legnagyobb vállalatainak informatikai stratégiájáért felelnek, és a helyzet az, hogy kevés személyes tapasztalattal rendelkeznek egy olyan közegről, amely alaposan átalakította az elmúlt években a fogyasztóik sőt munkatársaik életét, sőt az információáramlást is.
A jelenleg meghatározó technológiai cégek topmenedzserei közül a leginkább „közösségi” embernek Mark Zuckerberg tűnik, persze számára jókora helyzeti előnyt jelent, hogy cége a világ legnagyobb közösségi oldalát üzemelteti. Mark Zuckerberg imád megosztani sztorikat, képeket a kutyájáról, de számos egyéb téma felbukkan a Facebook-oldalán, és egy-egy bejegyzést több százezren lájkolnak. Téved, aki úgy gondolja, hogy az ifjú milliárdos – a Forbes a világ leggazdagabb embereit felvonultató legfrissebb listáján 17,5 milliárd dolláros vagyonnal a 35. – csak a Facebookon van jelen, Mark Zuckerberg ugyanis a Twitteren is regisztrált, és közel 148 ezer követője van.
Ha már szóba kerültek a milliárdos cégalapítók, a világ második leggazdagabb embere Bill Gates – a Forbes magazin szerint 61 milliárd dolláros a vagyona –, a Microsoft egyik alapítója is jelen van a közösségi médiában. Igaz, ő a Twitteren épített magának komoly tábort, 6,1 milliónál is több követővel. Azért a Facebookról sem hiányzik Bill Gates.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.