BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még kevés az informatikai vezető a közösségi médiában

Egyre fontosabb szerepet játszik a közösségi média a nagyvállalatok kommunikációjában, számos világcég használja a Facebookot, a Twittert vagy éppen a LinkedInt, hogy elérje rajtuk keresztül a fogyasztókat, befektetőket, a jövőbeli munkatársakat. A jelek szerint azonban amikor az informatikai vezetőkre kerül a sor, megtörik a közösségi média varázsa. A közösségi szolgáltatásokhoz szoftvereket készítő harmon.ie adatai szerint ugyanis a Fortune 250-ben szereplő vállalatok IT-vezetőinek mindössze mintegy tíz százaléka használja aktívan a közösségi kezdeményezéseket.

A közösségi médiát legaktívabban használó 25 menedzser között viszont több technológiai cég informatikai vezetője is megtalálható. Így például az SAP-tól Oliver Bussmann, aki a lista élén végzett, de a Google, a Microsoft és az IBM IT-vezetője is ebbe a körbe tartozik.

Persze joggal adódik a felvetés, hogy a vállalati vezetőknek nem az a legfontosabb dolguk, hogy a közösségüket építgessék, hiszen erre fel lehet venni a megfelelően képzett szakembereket. Ugyanakkor érdemes abba is belegondolni a kutatás készítői szerint, hogy a felmérés során vizsgált vezetők a világ legnagyobb vállalatainak informatikai stratégiájáért felelnek, és a helyzet az, hogy kevés személyes tapasztalattal rendelkeznek egy olyan közegről, amely alaposan átalakította az elmúlt években a fogyasztóik sőt munkatársaik életét, sőt az információáramlást is.

A jelenleg meghatározó technológiai cégek topmenedzserei közül a leginkább „közösségi” embernek Mark Zuckerberg tűnik, persze számára jókora helyzeti előnyt jelent, hogy cége a világ legnagyobb közösségi oldalát üzemelteti. Mark Zuckerberg imád megosztani sztorikat, képeket a kutyájáról, de számos egyéb téma felbukkan a Facebook-oldalán, és egy-egy bejegyzést több százezren lájkolnak. Téved, aki úgy gondolja, hogy az ifjú milliárdos – a Forbes a világ leggazdagabb embereit felvonultató legfrissebb listáján 17,5 milliárd dolláros vagyonnal a 35. – csak a Facebookon van jelen, Mark Zuckerberg ugyanis a Twitteren is regisztrált, és közel 148 ezer követője van.

Ha már szóba kerültek a milliárdos cégalapítók, a világ második leggazdagabb embere Bill Gates – a Forbes magazin szerint 61 milliárd dolláros a vagyona –, a Microsoft egyik alapítója is jelen van a közösségi médiában. Igaz, ő a Twitteren épített magának komoly tábort, 6,1 milliónál is több követővel. Azért a Facebookról sem hiányzik Bill Gates.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.