BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem csak az államra lőnének

Innovatív szolgáltatásokkal csábítaná el a váltásra hajlandó fogyasztókat az új, állami mobilcég, amely biztosan nem az MPVI márkanév alatt nyújtja majd szolgáltatásait.

Túl sok újdonsággal nem szolgált pénteki bemutatkozása során az állami mobilszolgáltató, amelynek üzleti terveiről továbbra sem tudhattunk meg sokat. A társaság hivatalos közleményben annyit közölt, a cél, hogy: „a negyedik mobilszolgáltató versenyképes piaci szereplőként, hatékonyan és eredményesen működjön, valamint fokozza a versenyt a hazai mobilpiacon”, azt azonban, hogy mindezt hogyan valósítanák meg, nem igazán részletezték.

A pénteki sajtótájékoztatón Schmidt Pál, az MPVI Zrt. igazgatóságának tagja – aki sokak szerint a társaság vezérigazgatói székének is várományosa – mindössze annyit árult el, hogy a sajtóban megjelent eddigi találgatásokkal ellentétben nem kizárólag az állami cégekre koncentrálnak majd, hanem minden szolgáltatóváltásra hajlandó ügyfélre, konkrét célcsoportokat azonban nem jelölt meg. Az igazgatósági tag a szolgáltatásokról is mindössze annyit mondott, hogy az új cég a tervek szerint hangalapú, SMS- és adatszolgáltatást is nyújt majd, s emellett olyan új megoldásokat is fejlesztenek, amelyeket jelenleg a versenytársaik még nem kínálnak. Az innovatív szolgáltatások közül a társaság számára komoly piacot talán leginkább az automatizált megoldások – mint például az okos villanyórák – jelenthetnek, amelyeknél az állami háttér sok esetben még előny is lehet.

A társaság mindenesetre több okból is igen nehéz időszak előtt áll. Kommunikációs szempontból a 100 százalékos állami tulajdon miatt várható támadások jelenthetnek komoly kihívást, ezt az akadályt azonban egyelőre jól vette a vállalat vezetése: Kalmár István, az MPVI Zrt. igazgatóságának elnöke már a cég bemutatkozó eseményén is többször hangsúlyozta azt a féligazságot, miszerint nem ritka az állami szerepvállalás ebben a szektorban. (Az állami tulajdonrész valóban gyakori, a többségi tulajdonról azonban ez már nem mondható el – a szerk.).

A kommunikációnál nehezebben megoldható probléma lehet, hogy a cégnek az év végére Budapest belső kerületeiben már saját hálózatán keresztül kell szolgáltatni. E kötelezettség teljesítéséhez ugyanis igen komoly fejlesztésekre van még szükség, amelyre szakértők szerint korántsem biztos, hogy elegendő lesz az addig rendelkezésre álló bő nyolc hónap.

Schmidt Pál elmondta: már felvették a kapcsolatot lehetséges kivitelezőkkel, de részleteket – üzleti titokra hivatkozva – sem a potenciális partnerek kilétéről, sem a finanszírozásról nem kívánt elárulni. Utóbbiról mindössze annyit mondott, hogy tulajdonosi hozzájárulásra és banki forrásokra is támaszkodnak majd. A társaság márkaneve is módosul még – az MPVI ugyanis jó üzleti érzékkel nem a nehezen kimondható cégnév alatt kívánja eladni szolgáltatásait –, de egyelőre ez is hományban marad, csakúgy, mint az új mobilszolgáltató előhívószáma.

A vállalat tervezett működéséről annyit megtudhattunk, hogy az ágazati átlagnál kisebb létszámmal kívánnak elindulni, és kihasználnák a tulajdonosi háttérből adódó szinergiákat. Schmidt Pál ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a társaság üzleti alapon működik majd, s ennek megfelelően tulajdonosaitól is szerződéses alapon vásárol szolgáltatokat.

Bírósági forduló jöhet

Felkészült az MPVI, hogy a Fővárosi Törvényszék a 900-as frekvenciaaukciót lezáró határozat egyes részeit hatályon kívül helyezi vagy a végrehajtást felfüggeszti. A médiahatóság másodfokú, jogerős döntését követően ugyanis a három már piacon lévő szolgáltató a bíróságon is megtámadta a határozatot. A konkurensek vélhetően ezúttal is az új piaci szereplő árverési eljárásban való részvételének lehetőségét kérdőjelezik meg.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.