BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bízik 2012-ben a Panasonic

A Panasonic a tavalyinál magasabbra pozicionálja magát a televíziók piacán, emellett kedvezőbb értékesítési adatokat vár – nyilatkozta lapunknak Rippel Attila, a Panasonic magyarországi kereskedelmi igazgatója. A cégcsoport új kategóriák bevezetésével előrelépést vár a fehéráruk piacán is.

– A Panasonic számára nem alakult jól 2011. A makrogazdasági környezet sem kedvez az iparágnak. Ilyen környezetben hogyan lehetnek sikeresebbek?

– Valóban nem a Panasonic éve volt a tavalyi. Ebben komoly szerepe volt a japán földrengésnek, mely nem csak saját gyárainkat érintette közvetlenül, de beszállítóink gyártósorait is hosszú időre megbénította. Erre jött ősszel a thaiföldi katasztrófa, amely az optikai meghajtókat gyártó üzemeink termelését vetette vissza, és persze az erős jen sem használt az eredménynek. A hosszú távú siker kulcsa, hogy minden gyártónak meg kell találnia azt a szegmenst, ahol az élvonalba tud tartozni. Biztató számunkra, hogy az első partneri visszajelzések igen pozitívak, úgy tűnik, az idei tévémodelljeink kifejezetten jól sikerültek mind a külcsín, mind pedig a készülékszolgáltatások szemszögéből. Méltán lehetünk bizakodók az értékesítés tekintetében. A versenyképesebb line up mellett a márka pozicionálásán is módosított a Panasonic: a belépő kategória ez évtől háttérbe szorul, és a közép-, illetve prémiumszegmensre koncentrálunk. Idei termékkínálatunkban megtartva a plazma kategóriát, kiemelt fókuszt helyezünk a LED tévékre, melyeket immár 47” és 55”-os méretben is kínálunk.

– A gyenge pénzügyi eredmény hogyan érintette a Panasonic tevékenységét a régióban, volt-e valamilyen változás?

– A szervezeti felépítés módosult valamelyest. Áprilistól a cseh központhoz tartozunk, ezért néhány funkció központosításra került. Mindemellett megmaradt Magyarországon a régiós szerepünk, a Balkánon kívül Románia is csatlakozott a mi részlegünkhöz. Stratégiánk változatlan: a Panasonic számára továbbra is fontos a kelet-európai piac, ezt a jövőben hatékonyabb működéssel szeretnénk sikerre vinni.

– A Panasonic be kíván törni az okostelefon-piacra is, ami más gyártók (például a Samsung) számára komoly előrelépést hozott. Mit várnak az Eluga nevű modelltől?

– Bizakodó vagyok, a nagyközönség tesztelése már zajlik, az első eredmények kedvezők. Egyelőre kevesen tudják, hogy az Eluga az igen karcsú dizájn ellenére víz-, por- és ütésálló, amellyel egyelőre unikumnak számít a piacon ebben a kategóriában. Az európai forgalmazás elindításához meg kell egyeznünk az operátorokkal, amire helyi szinten kicsi a ráhatásunk. Úgy vélem, a kártyafüggetlen szegmensben bőven van még keresnivalónk.

– Mikor hozzák be az okostelefont a magyarországi piacra?

– Kelet-Európában szeptember–október tájékán indulhat meg a forgalmazás, a magyarországi kiskereskedelmi ár pedig 140-150 ezer forint környékén lesz.

– Az idei nyár gazdag lesz a sport­események szempontjából: a futball-Eb és az olimpia mellett a Roland Garros is bővíti a felhozatalt. Mit vár ettől a televíziók piacán?

– Az előző évekéhez képest nem lesz nehéz növekedést elérni. Az igazi felfutást ugyanakkor a labdarúgó-Eb hozhatja, az olimpia ennek a kicsúcsosodása lesz. Utóbbi érdekessége, hogy most először közvetítik majd élőben 3D-ben, emiatt várhatóan megnő a 3D-s készülékek iránti kereslet. A belépő kategóriában már nem kívánunk nagy erőkkel versenyezni, viszont látni kell, hogy az eladott darabszám legnagyobb részét tavaly ezek a készülékek adták. Vagyis itt várhatóan nem lesz növekedés a Panasonicnál, viszont bízunk abban, hogy az értékben – a felsőbb kategóriás televízióknak köszönhetően – igen.

– Több részpiacon is jelen vannak a fényképezőgéptől a mosógépekig. Ezen területek szerepe mennyire meghatározó az üzleti stratégiában?

– A fényképezőgépek piacán nincs olyan tényező, amelyik a kereslet számottevő felfutását indokolná. A belépő kategóriás fényképezők piacától nem várunk megújulást, hiszen e szegmensben egyre nagyobb konkurenciát jelentenek az okostelefonokba épített kamerák. A teljes fényképező line up megújul a tavasz folyamán és ennek kapcsán máris megkaptuk az első jó hírt. Mind a GX1-es rendszerfényképezőnk, mind pedig egyik optikánk TIPA-díjat kapott, amely a legnagyobb szakmai elismerés Európában. A kompakt kategóriában a strapabíró, illetve nagy zoomátfogású, vékony gépeinkre helyezzük a hangsúlyt az idén. A fehéráruk piacától fejlődést várunk. A Panasonic hagyományosan elsősorban a szórakoztató elektronikai ter­mékeiről ismert Európában. Ázsiában és Japánban ugyanakkor ezen a területen is piacvezetők vagyunk. Néhány éve kezdtük el az európai forgalmazását a közép- és felső kategóriás mosógépeknek, melyek remek fogadtatásra találtak a magyar piacon is.

– Elengedhetetlen a folyamatos jelenlét a hirdetési piacon. Lesz-e nagy kampány?

– Látványos televíziós kampány nem lesz, részben azért sem, mert a televízió is egyre többet veszít reklámértékéből, viszont változatlanul drága hirdetési felület. Ennek megfelelően elsősorban az online médiára, nem utolsósorban a közösségi oldalakra koncentrálunk.

Barát Mihály-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.