BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dubaji zászló a Le Meridien előtt

Az ötcsillagos Le Meri­die­nért 18 milliárd forintot fizethetett a dubaji al-Habtoor csoport az eddigi izraeli tulajdonosnak. Kérdés, a váltással nő-e a szobák foglaltsága.

Már Dubaj is büszkélkedhet azzal, hogy luxusszállodája van Budapesten. A ­Khalaf Ahmed al-Habtoor üzletember alapította és vezette családi vállalkozás 80 millió dollárért (több mint 18 milliárd forintért) megvásárolta az ötcsillagos Le Meridien Budapest szállodát. Az Al Habtoor ­Groupról mindent elmond, hogy ők építették fel a világ egyetlen 7 csillagos szállodáját, a Burdzs Al Arabot. A dubaji milliárdos fiaival érkezett a magyar fővárosba, és tegnap alá is írta a Le Meridien adásvételi szerződését, valamint átvette a luxusszálloda szimbolikus óriáskulcsát, és a hotel előtt felvonta az Egyesült Arab Emírségek zászlaját. „Hosszú távra tervezünk Magyarországon. A Le Meridien rendkívül fontos számomra, mert egy igazi trófea” – fogalmazott ­Khalaf Ahmed al-Habtoor. Elmondása szerint nem tervez változtatásokat a hotel vezetésében, mert elégedett a jelenlegi irányítással és a szálloda működésével. Ugyanakkor abban bízik, hogy még sikeresebb lesz a történelmi múltú hotel. A korábbi tulajdonos, az izraeli CEE ­Group magyarországi leányvállalatának vezérigazgatója, Nimrod Rinot szerint a dubaji céget más befektetések is követhetik a térségbe. Hozzátette: jelenleg más fejlesztésekre kívánnak koncentrálni, ezért adták el a szállodát. Úgy tudni azonban, hogy a szálloda foglaltsága az utóbbi időben már nem alakult túl kecsegtetően. A 62 éves ­Khalaf al-Habtoort azonban nem kell félteni, ugyanis évek óta szerepel a Forbes a világ 500 leggazdagabb emberének listáján (2006-ban a 335., míg 2007-ben a 369. helyen szerepelt). Vagyonát 2011-ben 2,5 milliárd dollárra becsülték.

Az biztos, hogy az arabok szeretnének minél több közel-keleti, illetve emirátusokbeli vendéget a magyar fővárosba csábítani. Logikus lépés lenne, de egyelőre nem hallani arról, hogy az Emirates légitársaság indítana-e közvetlen járatot Budapestre. Az viszont már tény, hogy dubaji pénzből fejlesztik a debreceni repülőteret. A Malév leállásával és a fapados járatok dömpingszerű megjelenésével ugyanakkor drasztikusan megváltozott a Budapestre látogató külföldi turisták összetétele. Ennek többnyire az olcsóbb háromcsillagos hotelek a nyertesei, míg a 4 és 5 csillagos kategória számára nem túl jók az idei év tapasztalatai.

A Le Meridien Budapest szálloda 2000-ben nyitotta meg kapuit 218 szobával és 7 konferenciateremmel. Magyarországon az elsők között kapta meg az Amerikai Vendéglátás Tudományok Akadémiájának díját, a Five Star Diamond Awardot. A luxusszálloda többek között a TripAdvisor weboldal Travelers’ Choice elismerését is kiérdemelte. Az 1971-ben alapított Al ­Habtoor ­Group nem csupán szállodaüzemeltetéssel, hanem ingatlanfejlesztéssel is foglalkozik, például iskolákat tart fent. A budapesti Le Meridien a csoport tizedik szállodája és negyedik, melyet a Starwood Hotels and Resorts üzemeltet. A csoport portfólióját a vendéglátóipar, az építő- és az autóipar is gazdagítja. Többek között 5 Hilton-hotelt (3 Dubajban, 2 Bejrútban) irányít, valamint 7 lakó- és irodakomplexumot az Emirátusokban. Legutóbb Omán vásárolt budapesti luxusszállodát. A ­Gresham Palotát tavaly novemberben vásárolta meg a szultánság vagyonkezelője. Tavaly áprilisban pedig libanoni üzletemberé lett a budapesti Intercontinental is.

Nyitás egy hónap múlva

Az idei szállodaberuházások zászlóshajója a 102 szobás Buddha-Bar Hotel Budapest Klotild Palace lesz. A 2010-ben megnyitni tervezett, de végül csak egy hónap múlva nyitó ötcsillagos hotel és étterem tulajdonosa ugyan egy olasz csoport, üzemeltetője viszont a ­Mellow Mood Hotels, amelyet két arab származású üzletember alapított. Az egyedi tervezésű bútorokkal berendezett szobák az épület adottságai miatt különböző méretűek és elrendezésűek lesznek.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.