BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még mindig nincs kitalálva, hogy mi is legyen az országimázs

Bár az országimázs mostanában a puszta és a gulyásleves felől a vizek felé fordult, Magyarország „kitalálása” még mindig folyamatban van. „A Magyarországról alkotott imázsnak van egy külső eleme. Az, amit a külföld gondol rólunk, és ennek a felmérését alapos munkával el kell végezni. Ez megkerülhetetlen, tudnunk kell, hogy Nyugat-Európában és szerte a világban mit gondolnak rólunk” – mondta Kovács Zoltán kormányzati kommunikációért felelős államtitkár az Országimázs konferencián.

A magyarországi turizmus fejlesztése kiemelt jelentőségű, hisz az ágazat éves szinten körülbelül 1320 milliárd forint árbevételt eredményez, ami a GDP mintegy 6 százaléka, és hozzávetőleg 323 ezer főt foglalkoztat. Várhatóan 2012 lesz az első év, amikor Magyarország turisztikai bevétele eléri a válság előtti utolsó évi, azaz 2007 bevételi színvonalát. A turizmus devizabevétele mintegy 4 milliárd euróra rúg, és körülbelül 250 milliárd forint áfabevételt hoz. „Néhány hónappal ezelőtt a Művészetek Palotájába (Müpa) meghívott előadókat még arról kellett győzködni, hogy nem kell félniük, mert itt minden rendben van, és nincsenek politikai atrocitások” – fogalmazott Káel Csaba, a Müpa vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a bécsi kulturális események bevételei tízszer akkorák, mint a budapestiekéi, miközben itt is legalább annyi a minőségi program. Kincses Márk, a Magyar Turizmus Zrt. marketingstratégiai titkára rámutatott: az nem lehet, hogy egy fehérasztalnál hárman döntsék el, hogy mi lesz a stratégia. A kérdésre, hogy mennyire határozzák meg a belpolitikai események a külföldi látogatók számát, azt mondta: ennek természetesen volt hatása – január-február környékén például érezhető volt a bizonytalanság az utazók körében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.