Bár az országimázs mostanában a puszta és a gulyásleves felől a vizek felé fordult, Magyarország „kitalálása” még mindig folyamatban van. „A Magyarországról alkotott imázsnak van egy külső eleme. Az, amit a külföld gondol rólunk, és ennek a felmérését alapos munkával el kell végezni. Ez megkerülhetetlen, tudnunk kell, hogy Nyugat-Európában és szerte a világban mit gondolnak rólunk” – mondta Kovács Zoltán kormányzati kommunikációért felelős államtitkár az Országimázs konferencián.
A magyarországi turizmus fejlesztése kiemelt jelentőségű, hisz az ágazat éves szinten körülbelül 1320 milliárd forint árbevételt eredményez, ami a GDP mintegy 6 százaléka, és hozzávetőleg 323 ezer főt foglalkoztat. Várhatóan 2012 lesz az első év, amikor Magyarország turisztikai bevétele eléri a válság előtti utolsó évi, azaz 2007 bevételi színvonalát. A turizmus devizabevétele mintegy 4 milliárd euróra rúg, és körülbelül 250 milliárd forint áfabevételt hoz. „Néhány hónappal ezelőtt a Művészetek Palotájába (Müpa) meghívott előadókat még arról kellett győzködni, hogy nem kell félniük, mert itt minden rendben van, és nincsenek politikai atrocitások” – fogalmazott Káel Csaba, a Müpa vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a bécsi kulturális események bevételei tízszer akkorák, mint a budapestiekéi, miközben itt is legalább annyi a minőségi program. Kincses Márk, a Magyar Turizmus Zrt. marketingstratégiai titkára rámutatott: az nem lehet, hogy egy fehérasztalnál hárman döntsék el, hogy mi lesz a stratégia. A kérdésre, hogy mennyire határozzák meg a belpolitikai események a külföldi látogatók számát, azt mondta: ennek természetesen volt hatása – január-február környékén például érezhető volt a bizonytalanság az utazók körében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.