BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Telenor: trendfordító lehet a tervezett telefonadó

Növekedésről számolt be negyedéves jelentésében a Telenor Magyarország. Az árbevétel, az EBIT és az egy előfizetésre jutó átlagos havi árbevétel (ARPU) is nőtt 2011 első negyedévéhez képest. „Hosszú idő után először a hangalapú és nem hangalapú árbevétel is nőtt” – jelentette ki Christopher Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója, aki szerint ezek az adatok a hálózatfejlesztéssel elért minőségjavulást is tükrözik.

Úgy vélte: „a pozitív trendet megakaszthatja a kormány által tervezett új, percalapú telefonadó. Az adó jelenlegi formájában rendkívüli módon befolyásolhatja a felhasználói szokásokat, negatív hatással lehet az árbevételünkre, továbbá csökkenti a távközlési szolgáltatásokból származó előnyöket Magyarországon. Ezenfelül az adó bevezetése erőforrásokat vonhat el a szolgáltatásaink bővítését célzó, más fejlesztésektől” – fogalmazott Christopher Laska, aki szerint ahhoz, hogy a válság előtti növekedési pályára visszatérhessen a társaság, sokkal kiszámíthatóbb piaci környezetre van szükség.

A Telenor az első negyedévben 37,7 milliárd forintos bevételt ért el, kissé többet, mint tavaly ilyenkor. Az EBIT 9,2 milliárd forint volt, szemben az egy évvel korábbi 6,1 milliárddal, az egy előfizetésre jutó átlagos havi árbevétel egy év alatt 3279 forintról 3342-re nőtt. A társaság kamat- és adófizetés, illetve értékvesztés előtti eredménye (EBITDA) 13,7 milliárd forint volt, aminek egyszeri tételek nélküli nominális értéke 0,5 milliárddal haladta meg a 2011 első negyedévit a hangalapú és nem hangalapú árbevétel növekedésének köszönhetően.

A vállalat 2,8 milliárd forintot költött beruházásokra (CAPEX), ez – jórészt a hálózatmodernizáció miatt – 719 millió forinttal több, mint tavaly az első negyedben. Ez az összeg azonban nem tartalmazza a magyarországi mobilfrekvencia-árverésen elnyert blokkokért fizetett 7,3 milliárd forintos díjat – közölte a társaság.

Az előfizetések száma 38 ezerrel, 3 millió 510 ezerre csökkent a negyedév során. A használatban lévő kártyák száma alapján a Telenor 31,87 százalékos piaci részesedéssel zárta 2011 első negyedévét, ami némileg elmarad a 2011. negyedik negyedévitől (31,98 százalék).

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.