BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Terjedő BI-megoldások

Egyre nagyobb lehetőség rejlik a különböző üzleti intelligenciára épülő szoftveres megoldásokban. Az előrejelzések szerint idén a magyar piac közel 9 százalékkal bővülhet.

Az üzleti veszélyek és lehetőségek megismerése, valamint a döntések következményeinek modellezése ma már nemcsak a banki és biztosítási szektorban, de az államigazgatásban vagy éppen a telekommunikációban is elsőrendű kérdés – ismertették a legújabb tendenciákat az IBM pénzügyi fórumán tartott sajtótájékoztatóján. Ennek köszönhetően az látszik, hogy az úgynevezett üzleti intelligenciára (Business Intelligence – BI) mindenkinek szüksége lehet, aki át akarja látni szervezetének működését, ismerni szeretné a piaci trendeket, vagy éppen tudni akarja, kik a nyereséget hozó ügyfelek.

A vállalati BI-megoldásokat kiegészítik a különböző kockázatkezelő alkalmazások, amelyek számszerűsítik a kockázati tényezők hatását, így a menedzsment időben fel tud lépni azok ellen. A kockázatkezelő eszközök elterjedt alkalmazására a pénzügyi szférában elsősorban a törvényi előírások, szabályozások adnak magyarázatot, másutt a veszteségek minimalizálására használnak ilyen technológiát a piaci szereplők.

A BI-megoldások elterjedését a Gartner is valószínűsíti. A piackutató társaság elemzése szerint 2010-ről 2011-re 15 százalékkal bővült a BI globális piaca. A szegmensben idén 8,9 százalékos növekedés várható Magyarországon, miközben az általános IT kiadások csökkennek. Ha figyelembe vesszük, hogy a kockázatkezelési célú BI-alkalmazások ma már olyan katasztrófák, mint az árvíz vagy a vörös iszap vagy más nem várt események nyomán keletkező károk megelőzésére is jól használhatók, feltételezhető, hogy a BI iránti növekvő kereslet egy része már új ágazatok felől jelentkezik.

A konferencia egyik tanulsága az, hogy az üzleti szolgáltatásoknál is egyre inkább szükség van a konzumer szemléletű megoldásokra, így az első igazán korszerű BI-megoldások létrejötte után tíz évvel a fejlesztők a piac igényeit követve tökéletesítik a rendszereket. A legújabb fejlesztéseknek köszönhetően már okostelefonon, tableten is lehívhatók egészen bonyolult, összetett üzleti intelligencia elemzések, ennek megfelelően egyre több kisvállalkozás is szívesen költ ilyen termékekre. A számítástechnikai társaság új partnere például a Magyar Telekom is, amely számára az IBM széles körben használt Cognos megoldását az IBM egyik üzleti partnere adaptálta okostelefonra és táblagépre.

„Az IBM pénzügyi vezetők körében végzett felmérése szerint a vállalatok potenciális teljesítményüknek akár 30 százalékát is elveszíthetik a nem megfelelő teljesítménymenedzsment következtében. Az IBM komplex üzleti intelligencia megoldásai e veszteségek elkerülésében segíthetnek” – mondta Veres Zsolt, az IBM Magyarország vezérigazgatója a konferenciát követő sajtótájékoztatón.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.