A jövő vezetője már közösségi platformon építi a vállalati kultúrát, és üzletet is itt köt. A technológia gyökeresen átformálja az üzleti kommunikációt, és jelentős változásokat hoz a cégen belüli kapcsolattartás módjában is. Az ügyvezetők meghatározó többsége szerint a következő három évben a technológia lesz a vállalatok életét legjobban befolyásoló tényező. Ezt állapítja meg az IBM egyik legutóbbi globális felmérése, amelyet 64 országban 1700 ügyvezető megkérdezésével készítettek. „A felmérések 2004-es elindítása óta ez az első alkalom, hogy a cégvezetők a technológiát jelölik meg legmeghatározóbb külső tényezőként, megelőzve az évekig első helyen szereplő piaci és emberi tényezőket” – mondja Veres Zsolt, az IBM Magyarország vezérigazgatója, aki maga is részt vett a hazai mélyinterjúkban.
Jelenleg az ügyvezetők mindössze 16 százaléka használ közösségi üzleti platformokat, hogy kapcsolatot építsen vagy ápoljon az ügyfeleivel. A következő 3–5 évben ez az arány 57 százalék is lehet, így a személyes beszélgetés mellett a második legfontosabb csatornává léphet elő.
A sikeres cég a világra nyitott csapatmunkában dolgozókat feltételez, ehhez a vezetők szerint négy tulajdonságra van szükség: 75 százalékuk a kapcsolatteremtő képességet, 67 százalékuk a kommunikációs készségeket, 61 százalékuk a kreativitást, 61 százalékuk a rugalmasságot említette. Az együttműködésen alapuló innováció koordinálását az ügyvezetők már nem bízzák a személyzeti vezetőkre, inkább igyekeznek személyes példát mutatva vezetni saját területüket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.