BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre többen néznek nálunk is tévéműsort az interneten

Gyorsan növekszik a lapostelevíziók elterjedtsége Magyarországon, és míg a mobiltévézést csak kevesen tartják igazán vonzónak, online adást egyre többen néznek ma már az interneten – olvasható a Magyar Infokommunikációs Jelentésben, amely a háztartások szórakoztatóelektronikai és multimédiás eszközökkel való ellátottságát vizsgálja. A BellResearch szerint több mint 6 millió tévé van használatban nálunk, egy háztartásra átlagosan 1,6 készülék jut.

A használatban lévő eszközök 85 százaléka még a hagyományos, katódsugárcsöves tévé, nagyrészt 72 cm alatti képátlóval. Egyre többen váltanak ugyanakkor a képcsőről korszerűbb – LCD, plazma, LED – technológiára, és a képméret is fokozatosan növekszik. Míg a múlt év közepéig a hazai háztartások 20 százaléka rendelkezett lapostévével, mára ennek az aránya meghaladja a 25 százalékot is. Ráadásul a lapostévével rendelkezők mintegy felének már számítógépre köthető a készüléke, és alkalmas online vagy USB-eszközön rögzített filmek, zenék lejátszására, fényképek nézegetésére is.

A hagyományos televíziózás versenytársaként egyre jelentősebb szerephez jut az online tévézés. Ennek lehetőségéről a kutatásban megkérdezettek 54 százaléka hallott már, és a 15 év feletti internetezők mintegy negyede legalább alkalmanként néz élő tévéműsort a monitorán. Filmeket és zenéket a netezők mintegy fele szokott letölteni, és folyamatosan növekszik a televíziós szolgáltatáscsomag részeként elérhető videokölcsönzés ismertsége is. A hagyományos videotékába már csak a háztartások alig 4 százaléka jár.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.