Az Aeon, amely jelenleg a második a japán kiskereskedelmi piacon, az elmúlt öt évben 775 millió dollárt költött a tevékenysége bővítésére, és több rivális szupermarket láncba is bevásárolta magát.
A Tesco két lépcsőben száll ki a japán piacból; elsőként a japán vállalat részvényeinek 50 százalékát eladja az Aeonnak, amellyel így vegyesvállalatot hoz létre, majd 63 millió dollárt fektet ebbe a cégbe az átstrukturálásért, amelynek végén megszűnik japán érdekeltsége. Nem a Tesco az első külföldi óriáscég, amelynek beletört a bicskája a japán piacba, korábban a francia Carrefour és a brit Boots is távozni kényszerült.
Az elhúzódó defláció, a rendkívül erős verseny és a speciális fogyasztói igények megnehezítik a japán vásárlok meghódítását, a Tesco pedig a Reuters által megkérdezett elemző szerint mintegy 30 millió fontot bukott Japánban az elmúlt évtizedben. Ez a döntés valószínűleg újra feléleszti majd a vitákat a jóval nagyobb, de szintén veszteséges amerikai lánc, a Fresh & Easy sorsát illetően. A Tesco ugyan állítja, hogy ragaszkodik a leányhoz, amely állítása szerint a tervek szerint halad, ugyanakkor a négy nagy amerikai szakszervezet nyugdíj-befektetéseit irányító egyik befektetési cég azt követeli, hogy készítsenek átalakítási tervet a leányvállalat kapcsán vagy nem fogadja el a Tesco eredményjelentését a közgyűlésen.
A brit piacon május végével záruló első negyedévben a szigetországban 1,5 százalékkal estek vissza az eladások éves rátán, ugyanakkor a csoportszintű értékesítés 2,2 százalékkal emelkedett. A vállalat 30 százalékos részesedéssel uralja a hazai piacot, ugyanakkor januárban 20 év után először adott ki a profitcsökkenésre vonatkozó figyelmeztetést. A konszern áprilisban tette közzé átfogó átalakítási tervét a brit piac tekintetében; az egy milliárd fontos beruházással megvalósuló szerkezetváltás keretében bővítik az alkalmazottak számát és a kínálatot és modernizálják a hálózatot.
A konszern Ázsiában 9,0 százalékkal emelte eladásait, az egy éve nyitva tartó üzletek és az új üzletek is javítottak a teljesítményen, Kínában azonban továbbra sem javult a helyzet. Európában a teljes értékesítés az üzemanyaghatást leszámítva 6,0 százalékkal emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.