BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Mintha otthon őriznénk a sokéves meggylekvárt"

A magyar vállalatirányítási gyakorlat nagyon nehezen alkalmazkodik a válsághoz – mondta Bodnár Viktória, az IFUA Horváth & Partners tanácsadó cég ügyvezető partnere a XXIV. Budapesti Menedzsment és Controlling Fórumon.

Felmérések szerint a mostani és a korábbi gazdasági krízisek idején a cégvezetők körében mindig megnőtt azoknak az aránya, akik szerint szükség lenne a gyors reagálást támogató vállalatirányítási rendszerek használatára. A szándékot azonban ritkán követte megvalósítás – állította Bodnár Viktória részben az IFUA által rendszeresen elvégzett Navigátor felmérésre, részben a Budapesti Corvinus Egyetem versenyképességi kutatásaira alapozva.

Emlékeztetett arra, hogy nem pusztán a válság, de az egyébként is egyre komplexebbé váló, gyorsan változó gazdasági és technológiai környezet is indokolja a vállalati tervezési gyakorlat rugalmasabbá tételét. Mégis fehér holló az olyan cég, amelyiknél frissítik a 2-3-4 éves stratégiákat, és hihetetlen mértékű a ragaszkodás az éves ciklusokhoz is, pedig indokolt lenne a terveket évente többször is felülvizsgálni. „Év közben beléphet egy új versenytárs, átalakulhat a szabályozás, és akár 12-18 százalékkal változhat a valutaárfolyam, de a cégek nem erre, hanem az előző évi és a tervben szereplő adatokra figyelnek” – hozott példát a szakértő.

Tapasztalata szerint ennek részben az az oka, hogy nehéz hozzászokni az újhoz, részben pedig az, hogy nem tudunk megválni a régitől. „Olyan ez, mint amikor otthon őrizgetjük a sokéves meggylekvárt a spájzban, de azért már nem ennénk meg, és a frisset bontjuk fel. Pedig ki kéne dobnunk, csakúgy, mint a rugalmatlan tervezési, irányítási rendszereinket” – összegezte mondandóját az IFUA Horváth & Partners ügyvezető partnere. 

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.