BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

„Okos” megoldás online panaszkezelésre Veszprémben

Júniustól az eddig megszokott üzenetrögzítő helyett már egy korszerűbb online alapú ügykezelő felület fogadja a veszprémiek panaszait a dunántúli város önkormányzatán, az IBM Magyarország és a Pannon Egyetem közös fejlesztésében megvalósuló projekt révén. Az új megoldás révén kialakított infokommunikációs rendszerben bármilyen bejelentést meg lehet tenni, a parlagfűveszélytől kezdve az úthibákig, vagy akár az illegális szemétlerakásig. A panasz útját az érintettek a későbbiekben is tudják elektronikusan követni, ezen belül a bejelentőt SMS-ben is rendszeresen értesítik az ügy alakulásáról. A fejlesztés hátterében az a közelmúltban végzett felmérés áll, amelyet a Magyar Tudományos Akadémia végzett az amerikai informatikai nagyvállalat hazai leányvállalatának a megbízásából a magyarországi városok informatikai és információs társadalmi infrastruktúrájáról. Az Okos városok elnevezésű kutatás azt vizsgálta, milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy egy település élhetőbbé, intelligensebbé váljon. A tanulmány Veszprém kapcsán rámutatott, hogy az önkormányzat belső folyamatainak hatékonyságát jelentősen javítaná egy elektronikus ügyintézést támogató rendszer bevezetése. A városvezetők reményei szerint a panaszkezelési platform elindítása az első lépés lehet a dunántúli város teljesen elektronizált ügyintézési rendszerének a kiépítéséhez.

Az új panaszkezelő rendszerben a bejelentés azonnal megjelenik a témában kompetens ügyintéző számítógépén, és így késedelem nélkül elindulhat a probléma megoldása. A bejelentő az ügy minden lépéséről értesül: panaszának állapotát a város weblapján tudja nyomon követni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.