Júniustól az eddig megszokott üzenetrögzítő helyett már egy korszerűbb online alapú ügykezelő felület fogadja a veszprémiek panaszait a dunántúli város önkormányzatán, az IBM Magyarország és a Pannon Egyetem közös fejlesztésében megvalósuló projekt révén. Az új megoldás révén kialakított infokommunikációs rendszerben bármilyen bejelentést meg lehet tenni, a parlagfűveszélytől kezdve az úthibákig, vagy akár az illegális szemétlerakásig. A panasz útját az érintettek a későbbiekben is tudják elektronikusan követni, ezen belül a bejelentőt SMS-ben is rendszeresen értesítik az ügy alakulásáról. A fejlesztés hátterében az a közelmúltban végzett felmérés áll, amelyet a Magyar Tudományos Akadémia végzett az amerikai informatikai nagyvállalat hazai leányvállalatának a megbízásából a magyarországi városok informatikai és információs társadalmi infrastruktúrájáról. Az Okos városok elnevezésű kutatás azt vizsgálta, milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy egy település élhetőbbé, intelligensebbé váljon. A tanulmány Veszprém kapcsán rámutatott, hogy az önkormányzat belső folyamatainak hatékonyságát jelentősen javítaná egy elektronikus ügyintézést támogató rendszer bevezetése. A városvezetők reményei szerint a panaszkezelési platform elindítása az első lépés lehet a dunántúli város teljesen elektronizált ügyintézési rendszerének a kiépítéséhez.
Az új panaszkezelő rendszerben a bejelentés azonnal megjelenik a témában kompetens ügyintéző számítógépén, és így késedelem nélkül elindulhat a probléma megoldása. A bejelentő az ügy minden lépéséről értesül: panaszának állapotát a város weblapján tudja nyomon követni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.