Nem enyhül az öldöklő küzdelem a Malév utáni piaci rés elfoglalásáért a két európai ultrafapados cég, a Wizz Air és a Ryanair között. A magyar gyökerű légitársaság tegnap például az ír cég flottájának korára és a repülőjegyek áraira vonatkozó állításait is cáfolta.
„A Wizz Air meghirdetett árai és a honlapon a keresés során megjelenő árak minden esetben a legmagasabb foglalási költséget tartalmazzák. Ezzel szemben, ha még meg is találja valaki a Ryanair meghirdetett legalacsonyabb árát, szinte biztosan jelentős foglalási díjat kell fizetnie a repülőjegy árán felül” – mondta Daniel de Carvalho, a Wizz Air vállalati kommunikációs menedzsere. Szerinte a verseny jó, de még ennél is fontosabb az utasok számára új desztinációkat ás átlátható, őszinte árakat kínálni. Leszögezte: a Ryanair mindkettőben kudarcot vallott, és egyszerűen lemásolja a Wizz Air már sikeres budapesti járathálózatát, ami által semmilyen új értékkel nem járul hozzá a magyar légi közlekedéshez.
A Ryanair budapesti árait vizsgálva jól látszik, hogy az európai útvonalain általában kínált 10-15 eurós legalacsonyabb árhoz képest a budapesti járatokon ennél nagyobb engedményekre is hajlandó. Augusztus 1-én például három városban is lehetett 599 forintos jegyet venni, és Eindhovenbe 99 forintért is repülhetett, aki gyors és szemfüles volt. (A jegyáraknál a Ryanair annyiban valóban trükkösebb, hogy a legalsó árkategória kifogyása esetén rögtön 6 ezer forint fölé ugrik az ár, a Wizznél viszont 5 eurónkénti lépcsők vannak.) A téli menetrendben várhatóan két, Budapestről induló németországi járatukat szüntetik meg, a lübeckit, illetve a memmingenit. Novembertől ellenben Frankfurtba heti négy, Londonba az eddigi 14 helyett 21, Eindhovenbe négy helyett hét járatuk közlekedik majd a magyar fővárosból.
Plusz bevételt jelent a Wizz Air-nek, hogy augusztus 1-én megkezdte új kézipoggyász szabályzatának tesztelését minden, Katowice és London-Luton között közlekedő járatán. A tesztelés egy hónapig tart, vagy ameddig meggyőző eredmények születnek. A lényeg: nemcsak a feladott csomagokra fizettet, de a nagyobb kézipoggyászok sem lesznek ingyenesek. A gépre felvitt poggyászok között az alapján tesznek különbséget, hogy beférnek-e az ülés alá, vagy sem. A nagyobb gurulós bőrönd 10 euróba kerül majd, csak az ülés alá beférő kis táska marad ingyenes. Akik fizettek a nagyobb kézipoggyászért, azok élvezhetik a korai beszállás előnyét a kis poggyásszal beszállók előtt, és csomagjaikat kényelmesebben elhelyezhették az ülések feletti tárolókban.
„Egyértelmű tendencia, hogy az utasok jobban szeretnek kevés csomaggal, kisebb és ingyenes kézipoggyásszal utazni, ami számukra költséghatékonyabb, a légitársaság pedig üzemanyagot takarít meg” – közölte a légitársaság. Már azon gondolkodnak, hogy ezt a szabályozást a teljes hálózatukra kiterjesztik. Szeretnének új járatokat indítani Budapestről például Moszkvába és Tel-Avivba, a Malév repülési jogainak megszerzésével. Kétszámjegyű bevételnövekedést várnak a jövő év márciusig tartó idei pénzügyi évben.
Közben bevallása szerint még túl is teljesítette a Budapest Airport (BA) a privatizációs szerződésben vállaltakat. „Pontosan 264,8 millió euró, azaz 73,6 milliárd forint. Ez a teljes összege azoknak a beruházási kötelezettségeknek, amelyeket a BA megvalósított, sőt túl is teljesített, mivel a privatizációs szerződés értelmében a teljes összeg 260,6 millió euró lett volna” – közölte a reptéri cég. A legnagyobb projektek: SkyCourt, automatizált csomagosztályozó rendszer, új futópálya rendszerek, az informatikai rendszer megújítása és egy bázis a Magyar Posta számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.