BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sokat költöttek nálunk a szlovákok

Jelentős növekedést mutat a Magyarországra irányuló szlovák vendégforgalom és a szlovákiai turisták költése is.

Az utazások hátterében zajló folyamatok megismerése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. megbízásából online kutatást végzett Szlovákiában a TNS Slovakia. A felmérés célja a szlovákiai lakosság utazási szokásainak és Magyarország mint turisztikai desztináció ismertségének, imázsának és piaci potenciáljának megismerése volt Magyarország régi-új küldőpiacán.

Az MT Zrt. kutatása szerint Magyarország ismert és népszerű úti cél Szlovákiában, a belföld és Csehország mellett a harmadik legnagyobb arányban felkeresett desztináció. „Hazánk a rokon- és barátlátogatások mellett a – sokszor egyéb tevékenységekkel kiegészített – bevásárlóutak kedvelt úti célja, de a gyógy- és wellnessutazások, a vízparti üdülések és a városlátogatás (elsősorban Budapestre) is kedveltek” – közölte lapunkkal a turisztikai marketingcég.

A KSH adatai szerint, az utazások jellegéből adódóan a látogatók jelentős része rokonoknál, barátoknál, magánszálláshelyen száll meg, kereskedelmi szálláshelyet a több napra érkező turisták közel fele vesz igénybe. 2011-ben ugyanakkor mind az előző évhez, mind
2007-hez képest nőtt a kereskedelmi szálláshelyek Szlovákiából származó vendégforgalma.

A kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakaszáma alapján legnépszerűbb régiók: a Budapest–Közép-Dunavidék, a Nyugat-Dunántúl, a Balaton és az Észak-Alföld. A Szlovákiából Magyarországra látogatók összesen közel 79 milliárd forintot költöttek 2011-ben, ebből a vásárlási motivációval érkezők csaknem 55 milliárd forintot adtak ki Magyarországon, ami az öt évvel korábbi összeg háromszorosa. A látogatók közül a turisztikai céllal érkezők magyarországi kiadása öt év alatt 61,7 százalékkal 15,7 milliárd forintra nőtt, ebből 14,4 milliárd forintot a szabadidős turisták költöttek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.