BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gerendai a buliturizmusban bízik

Első hallásra jó üzletet kötött a Sziget Kft., amikor néhány tízmillió forintért többségi tulajdonosa lett a Meex cégcsoportnak. Így Gerendai Károly már a fiatalok minden igényét kielégíti.

Mivel az OTP-től kapott mintegy 500 millió forintos hitelét elsősorban nyereségből szeretné majd visszafizetni a Sziget Kft, ezért a fesztiválszervező cég új elemmel gyarapította a portfólióját. Gerendai Károly ügyvezető igazgató (képünkön) tegnap a Világgazdaság kérdésére elmondta: pár tízmillió forintért megvették a Meex cégcsoport – M Group International Kft.-be integrált – 51 százalékát. A 2005-ben alakult vállalkozás főleg a középiskolások és az egyetemisták körében népszerű, fő tevékenységként egyhetes buli sítáborokat szervez 200-300 euróért Ausztriába és Franciaországba. Éves szinten jelenleg közel kilencezer turistát utaztat a cég, ez a Sziget Kft-vel való összebútorozás és az ezzel járó intenzív hazai és nemzetközi kampány miatt garantáltan dinamikusan nőni fog. Gerendai Károly hozzátette: a Sziget Kft. éves 5,5 milliárd forintos forgalma mellé a MEEX évi egymilliárdos forgalmát tudja állítani.

"A buliturizmus és a fesztiválok nagyjából ugyanazt a fiatal felnőtt, fizetőképes réteget célozza meg. A felméréseink azonban azt mutatták, hogy közülük sokaknak már választaniuk kellett, hogy melyikre mennek el. Ezzel a vásárlással a mi szempontunkból már mindegy lesz, hogy a fiatalok elutaznak bulizni vagy fesztiváloznak, mert már együttműködünk a konkurensünkkel" – magyarázta Gerendai Károly. A Sziget és a Meex közötti tárgyalás úgy kezdődött, hogy az utóbbi által szervezett idei Fridge fesztivált (két év alatt 100 ezer látogató) a Városligeti Műjégpályán tartható rendezvények körül kialakult bizonytalanságok miatt nem rendezik meg. A Sziget azonban csak úgy volt hajlandó megmenteni a rendezvényt, hogy a Meex négy tulajdonosát meggyőzte a teljes összeolvadásról.

"A fesztiválpiac telítődött. Tőlünk nyugatabbra is látványos veszteségeket könyveltek el. Mi a hazai piacon nem tudunk hova bővülni. A Volt és a Balaton Sound teltházas és erre területileg sem alkalmas, a Sziget sem tud 380-390 ezer embernél többet produkálni. A hitelünket azonban nem költségcsökkentéssel, hanem bevételnövekedéssel szeretnénk visszafizetni. A turizmus még a válság ellenére is jó, erősödő számokat produkáló ágazat, ezért döntöttünk úgy, hogy ebbe az irányba terjeszkedünk" – fogalmazott a Sziget Kft ügyvezető igazgatója. Szerinte egyelőre nincs esély arra, hogy több magyar látogasson ki a Sziget fesztiválra, ezért jövőre is a nemzetközi marketingre fognak többet költeni. Gerendaiék szerint 2013-ban már semmi akadálya nem lesz annak, hogy megállapodást kössenek valamelyik charterjáratokat üzemeltető céggel. Idén ezt az olimpia miatt nem lehetett nyélbe ütni. A külföldiek a Sziget-bérletet és a repülőjegyet már egy csomagban tudnák megvásárolni. A Sziget Kft. ugyanakkor kényszerpályán mozog, mert augusztus 31-ig hitelből kellett fizetniük a kisebbségi pakettért az Est Media Nyrt.-nek. Így a rendezvényeiknek 2013-2018 között nagyon jól kell teljesíteniük. A 677 millió forintos vételárból a médiacég kiegyenlíthette tartozásait a Wallis és az UniCredit Bank felé, ráadásul 2 évig visszavásárlási opciót is szerzett. Maga a Sziget biztosan nyereséget hozott, de a profit pontos mértékét még nem tudni.

Jönnek a ferihegyi bulik

Rendezvényközpontként nyílt meg újra a budapesti repülőtér májusban bezárt 1-es terminálja, ahol céges és magánrendezvények is tarthatók - közölte a Budapest Airport Zrt. csütörtökön. A létesítmény csaknem kétezer négyzetméteren, három földszinti csarnokkal, galériával, kifutópályára néző tetőterasszal és több mint 400 parkolóhellyel várja a vendégeket. A műemléki védelem alatt álló épület elsősorban nagyobb létszámú, exkluzív rendezvényeknek adhat helyet, például gálavacsoráknak, konferenciáknak, filmforgatásoknak.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.