A több mint 35 ezer fogyasztó megkérdezésével készített kutatásból kiderül: a vezető kínai márka idén is a China Mobile, amelynek piaci értékét 50,6 milliárd dollárra becsli a WPP. Ugyanígy, nem történt változás 2011-hez képest a dobogósok további rangsorában sem, ezüstérmes a Kínai Ipari és Kereskedelmi Bank (ICBC), amely 40,4 milliárd dollárt ér a WPP szerint, bronzérmes a Kínai Építési Bank (CCB), amelynek értéke 24 milliárd dollár körül alakul.
A tíz legértékesebb márka közé túlnyomórészt idén is állami tulajdonban lévő cégek - így a Bank of China, a Mezőgazdasági Bank vagy a Sinopec olajcég - kerültek be, helyet kapott ott ugyanakkor három magántulajdonban lévő vállalat: a negyedik lett a "kínai Google", a Baidu keresőóriás, s előkelő helyet szerzett magának a szociális platformjaival milliókat vonzó Tencent, az egyik legnagyobb mikroblog-szolgáltató és a legismertebb kínai likőrként számon tartott Moutai is. A három cég becsült értékét tekintve számottevő erősödést mutat tavalyhoz képest: a Tencent 60, a másik kettő értéke 40 százalék körüli pluszt mutat.
Ágazati bontásban egyértelműen a technológiai iparág erősödése a legjelentősebb, az ezt képviselő cégek értéke egy év alatt átlagosan 35 százalékkal nőtt, miközben az ötven vezető márka értéke átlagosan 1,6 százalékkal csökkent. Az értékcsökkenésre külön kitér a tanulmány, emlékeztetve: a legnagyobb márkákra is hatással vannak a világgazdasági bizonytalanságok, azok erejét ugyanakkor a tőzsdei teljesítményük bizonyítja: az elmúlt évben több mint 11 százalékkal felülmúlták az MSCI Kína index vállalatainak teljesítményét.
A lista külön vizsgálja a külföldi országokban legjobban teljesítő kínai márkákat is. A statisztikák szerint a Lenovo például összes üzleti bevételének már 58 százalékát az országhatárokon kívülről szerzi, az Air China és a China Eastern légitársaságok bevételeik harmadát realizálják külföldön.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.