A Volkswagen német konszern tavaly 11,2 százalékkal több autót adott el, mint az előző évben, ám globálisan még a Toyota mögött áll a teljesítményével. Mindazonáltal 2018-ig a Volkswagen piacvezető akar lenni globális tekintetben - írja a Die Presse hétfői számában.
A bécsi lap szerint a Volkswagen soha annyi autót nem adott el globálisan, mint tavaly. Az eladott autók száma 9,07 millióra növekedett - közölte Martin Winterkorn, a konszern főnöke. Különösen erőteljes volt az értékesítés növekedése az Egyesült Államokban, Kínában és Latin-Amerikában.
A legfoltosabb piacán, Kínában a Volkswagennek 24,5 százalékkal sikerült növelnie autóeladásait, amelyek száma 2,81 millióra nőtt. A növekedés nagyobb volt, mint az egész kínai autópiacé.
Az Egyesült Államokban a konszern 35 százalékkal tudta tavaly növelnie az eladásait - tette hozzá Winterkorn. Európában viszont az eladások stabilak maradtak, annak ellenére is, hogy az eladások Nyugat-Európában – Németország kivételével – 6,5 százalékkal visszaestek. Winterkorn a jövőbeni helyzetalakulást illetően viszonylag bizakodónak mutatkozott. Az autóipar ugyanis olyan ágazat, amely a világon növekedést képes elkönyvelni - fejtegette.
"A Volkswagen száz százalékban a növekedésre koncentrál" - mondta a konszern elnöke vasárnap este Detroitban az autószalon megnyitásának előestéjén.
Martin Winterkorn szavaival az elért eredmény is azt igazolja, hogy az autógyár megteremtette "a világpiaci vezető szerep megszerzéséhez szükséges előfeltételeket".
A konszern elnöke 2018-ig a világ legnagyobb autógyártójává tervezi felfejleszteni a Volkswagent évi több mint tízmillió jármű eladásával. Tavaly azonban még meg kellett elégednie a második hellyel: a Toyota, a világ legnagyobb autógyára 2012-ben 9,7 millió autót értékesített, 22 százalékkal többet, mint a természeti katasztrófa által sújtott 2011-es évben.
A konszern elnöke bejelentette egy kifejezetten az amerikai piacra szánt nagy terepjáró modell kifejlesztését, amelynek tanulmánytervét hétfőn mutatják be a detroiti autószalonon. Bejelentette egyúttal azt is, hogy bővíteni tervezik a 2011-ben megnyitott amerikai üzem termelési kapacitását is.
Kínában tavaly a Volkswagen 25 százalékkal több, 2,8 millió autót adott el. Dél-Amerikában a konszern nyolc százalékkal növelte eladásait és átlépte az egymilliós értékesítési számot.
Európában a Volkswagen eladásai 0,3 százalékkal csökkentek tavaly. Növekedést a konszern csak a német és az oroszországi piacon tudott elérni. Christian Klingler értékesítési igazgató szerint a nyugat-európai piacon 2013-ban további visszaesésre lehet számítani, és nem zárta ki annak lehetőségét sem, hogy az idén a németországi értékesítések is csökkenhetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.