BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kompenzálnak a mobilosok

A hazai mobilcégek igyekeznek valamilyen módon kompenzálni ügyfeleiket a múlt hét végén kialakult hóhelyzetre tekintettel. A mobil adatforgalom jelentős mértékben megnőtt a nemzeti ünnep időszakában

Valamennyi lakossági, kis- és középvállalati mobilos ügyfele számára kedvezményt ad a T-Mobile a március 15-i hétvégén kialakult rendkívüli hóhelyzetre tekintettel. Az egy napi átlagos használatnak megfelelő jóváírás külön igénylés, regisztráció vagy jelentkezés nélkül, automatikusan igénybe vehető. A szolgáltató a havidíjas T-Mobile előfizetők részére az első 10 perc beszélgetés díját írja jóvá a március 15–17. közti időszakra vonatkozóan, bármely belföldi mobil vagy vezetékes irányba indított hívás díjából. Ez a kedvezmény a márciusi forgalmat tartalmazó számlában már megjelenik.

A feltöltőkártyás ügyfeleknek10 díjmentes percet biztosít a társaság, amelyet a március 30. és április 1. közötti hosszú hétvégén használhatnak fel.

A Telenor a március 14-i, 15-i és 16-i megnövekedett forgalmat kompenzálja, az érintettek SMS-ben jelentkezhetnek a mobilszolgáltatónál. A kárpótlásra jogosultakat április 3-tól értesítik, azt azonban egyelőre nem lehet tudni, hogy pontosan milyen formában kapják meg a felhasználók a kompenzációt. A március 15-i hétvégén kialakult rendkívüli helyzetben 15–20 százalékkal ugrott meg az adatforgalom a Telenor hálózatában az átlagoshoz képest – tudtuk meg Kutas Istvántól, a társaság kommunikációs igazgatójától. A beszédforgalom esetében nem tapasztaltak ilyen mértékű növekedést. Azt egyelőre nem tudta megmondani Kutas István, hogy mennyi ügyfelüket érintette a katasztrófahelyzet, elmondása szerint azonban egyelőre nem jelentkeztek tömegek a kompenzációra, amelyre egyébként március 27-ig van lehetőségük a kialakult helyzet miatt a szokásosnál nagyobb mobilforgalmat bonyolító felhasználóknak.

A Telenor úgy döntött, hogy nem csak azokat kárpótolja, akik ténylegesen a hó fogságában rekedtek, de az emiatt sokat telefonáló rokonaikat is, illetve azokat a felhasználókat, akik áramszünet miatt nem tudták használni a vállalat hálózatát.

A Vodafone átvállalja a hóban elakadt ügyfelei normál díjas hívásainak és SMS-einek költségeit a kritikus 72 órás időszakban, a kárpótlást online nyomtatványon lehetett igényelni vasárnap éjfélig.

A társaság közlése szerint a feltöltőkártyás ügyfeleiknek április 15-ig töltik fel egyenlegét az átvállalt összeggel, míg a számlás előfizetők következő számlájukon láthatják majd a jóváírást.

A virtuális mobilszolgáltatók is csatlakoztak a katasztrófahelyzet károsultjait segítő összefogáshoz. Sőt, a Lidl mobilszolgáltatása, a blue mobile kompenzációja érinti a szolgáltató valamennyi ügyfelet.

A kedvezményes perceket – csakúgy, mint a T-Mobile esetében – a március 30. és április 1. között, húsvét hétvégéjén vehetik igénybe bármely belföldi normál díjas hívásirányba, legyen szó akár mobil, vezetékes irányú telefonhívásról.

A kritikus hóhelyzet miatt bajba került ügyfelein a Tesco Mobile is igyekszik segíteni, a kompenzációt kérő felhasználók múlt vasárnap éjfélig jelezhették igényüket a cég felé.

A jóváírásra a 2013. március 14. csütörtök déli 12 óra és március 17. vasárnap déli 12 óra közti időszakban bajba jutott Tesco Mobile ügyfeleknek van lehetősége. A mobilszolgáltató április 15-ig tölti fel a kompenzációt jogosan igénylő ügyfelei egyenlegét a megfelelő összeggel.

Mobilnet: közel a 2,5 millióhoz

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) mobilhang gyorsjelentése szerint 2013 februárjában Magyarországon 11,5 millió aktív, hívásfogadásra képes SIM kártyát tartottak nyilván a három szolgáltató, a T-Mobile, a Telenor és a Vodafone hálózatában. Az összes előfizetés 47,6 százaléka volt feltöltőkártyás. A februárban forgalmat bonyolító mobilinternet előfizetések száma 2,45 millió volt, az összesített adatforgalom meghaladta a 2,2 millió gigabájtot. A legaktívabban a Telenor ügyfelei használták a mobilnetet februárban.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.