BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Leányainál fejlesztene a DT

A Magyar Telekom továbbra is a német anyavállalat egyik legjobban teljesítő leánycége, a gazdasági és ágazati kihívások azonban igencsak megnövekedtek a közelmúltban

Decentralizálja innovációs tevékenységét a Deutsche Telekom (DT), amely a jövőben fokozatosan egyre nagyobb felelősséget ad át nemzeti leányvállalatainak a különböző fejlesztések, illetve ezek tesztelése esetében is – jelezte Claudia Nemat, a hazánkban a Magyar Telekom révén érdekelt távközlési társaság igazgatóságának Európáért és technológiáért felelős tagja. A menedzser elmondása szerint az innovációs stratégia nemzetközi kiterjesztésével a DT célja, hogy az egyes piacokon már bevált újításokat következetesen kihasználva a csoport egészének hasznára fordítsák.

A folyamat tulajdonképpen már meg is indult, hiszen a társaság az LTE-technológiát például elsőként Ausztriában tesztelte, míg a korszerű IP hálózatok bevezetését Horvátországban és Macedóniában kezdték meg. A DT európai vezetője a Világgazdaság kérdésére elmondta: a Magyar Telekom a vállalatcsoportban az elsők között lépett be olyan, a telekommunikáción túli üzleti területekre, mint például az energia, az e-health és a biztosítások piaca. A legtöbb újítást jelenleg ugyanakkor Lengyelországban vezeti be a DT, aminek magyarázata, hogy azok közül az országok közül, ahol a csoportnak érdekeltsége van, most a lengyel gazdaság teljesít a legjobban. A DT – ahogy erről a barcelonai Mobile World Congress (MWC) kiállításon beszámoltak – elsőként itt kezdi meg például a Firefox operációs rendszerrel ellátott okostelefonok értékesítését, s a régió legnépesebb államában vezették be először a mobiltárca szolgáltatást is.

Utóbbiról Claudia Nemat lapunknak elmondta: alapvetően eredményesnek ítélik a tavalyi rajtot, hiszen jelenleg, alig 4 hónappal az indulás után már több ezer helyi előfizetőjük használja a szolgáltatást, év végére pedig elérheti az 50 ezret az ügyfelek száma. A jövő évben már hatjegyű ügyfélbázisra számítanak. A lengyelországi sikereken felbuzdulva a csoport még a közeljövőben öt másik államban – Németországban, Szlovákiában, Ausztriában és hazánkban – is bevezetné az érintésen alapuló, mobil készülékkel történő fizetést biztosító szolgáltatást. Az elképzelések szerint a magyar fogyasztók számára várhatóan 2013 második felében, vagy 2014 elején válik elérhetővé a mobil pénztárca. A vezető a viszonylag korai magyarországi bevezetést azzal indokolta, hogy a hazai fogyasztók általában nyitottak az újdonságokra, ráadásul a Magyar Telekom igen erős az innovációkban.

Claudia Nemat kiemelte ugyanakkor, hogy az aktuális gazdasági környezet nem befolyásolja érdemben a DT-leányok, illetve a csoport egészének működését, és teljesítményét. Nem meglepő például, hogy az innovációk jelentős részét jelenleg a leggyorsabban fejlődő lengyel piacon tesztelik, és bár a menedzser jelezte, hogy csoportszinten a beruházások összértéke sem csökken az idén, hozzátette: ez nem jelenti azt, hogy az összes DT-leány ugyanannyit költ 2013-ban fejlesztési projektre, mint az előző évben, mivel a beruházási fókuszoknak a növekedési területek irányába kell elmozdulniuk.

Inkubátorház Krakkóban

Annak érdekében, hogy a leányvállalatok különböző fejlesztésekbe történő bevonása minél sikeresebb legyen, a Deutsche Telekom stratégiai partneri kapcsolatainak kibővítését is tervezi. A társaság innovációs központot hozz létre Krakkóban, amivel célja, hogy ösztönözze az együttműködést az induló vállalkozásokkal. Az inkubátorház – amely már a DT második ilyen jellegű létesítménye – alapvetően a dél-és közép európai startupokra összpontosít majd. A tervek között szerepel az induló vállalkozások mintegy 30 ezer euróig terjedő fél éves finanszírozása, de a pénzügyi mellett informatikai támogatást is nyújtanának azoknak a cégeknek, amelyek a csoport jövőbeli partnerei lehetnek.


-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.